جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به جنوب غرب کشور از شنبه آینده، به‌تدریج بر میزان ناپایداری‌های جوی در سطح استان افزوده شود...
کد خبر: ۶۲۵۵۰
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به جنوب غرب کشور از شنبه آینده، به‌تدریج بر میزان ناپایداری‌های جوی در سطح استان افزوده شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی بیان کرد: همان‌طور که انتظار می‌رفت طی دو روز گذشته با انتقال رطوبت از خلیج فارس به سمت سواحل و افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی (محلی)، شاهد افزایش ابر، رعد و برق، ریزش باران، تگرگ و وزش تند باد لحظه‌ای در برخی مناطق استان مانند شهر برازجان بودیم.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا جهت جریانات بیشتر جنوبی خواهد بود و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط استان در ساعاتی از بعد از ظهر امروز دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان اضافه کرد: از روز شنبه با ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به جنوب غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود به‌تدریج بر میزان ناپایداری‌های جوی در سطح استان افزوده شود؛ بنابراین طی روز‌های شنبه تا دوشنبه آینده، به تناوب وزش باد شدید و تلاطم دریا، رگبار پراکنده باران و رعد و برق در مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر نیز درباره وقوع بارش‌های رگباری و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در اوایل هفته آینده هشدار داد.

فرج‌اله شکوهی‌پور بیان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد با ورود اولین سامانه بارشی پاییزی به استان بوشهر از روز شنبه آینده، ناپایداری‌های جوی در سطح استان به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی افزایش می‌یابد؛ رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد به‌تدریج از روز شنبه بر روی دریا و سواحل شمالی استان آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه به تناوب در مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان ادامه می‌یابد.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به تشدید و تقویت بارش‌ها در روز یک‌شنبه و رگباری بودن بارندگی‌ها، احتمال آبگرفتی معابر عمومی و اخلال در تردد‌های شهری در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین طی روز‌های شنبه تا دوشنبه به‌سبت وزش باد شدید شرقی و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای، خلیج‌فارس به‌ویژه در قسمت‌های شمالی و مرکزی به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود که بر این اساس به دریانوردان به‌ویژه صاحبان شناور‌های کوچک و تفریحی هشدار داده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر