جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۲۱
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: در آیینی از پوستر و سایت جایزه ملی (جایزه مستقل غزل ) زنده‌یاد حسین جلال پور در گناوه به دست همسر و فرزند این شاعر فقید و باحضور دلدادگان شعر و ادب در کانو ن پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دبیر جایزه ملی حسین جلال پور روز جمعه در این آیین گفت: برگزاری جایزه مستقل غزل بر اساس پیشنهاد حدود ۲ سال پیش این شاعر فقید داده و اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی آن نوشته شد.

حسن فرهادی افزود: با فوت این شاعر ، در نخستین نشست جمعی از هنرمندان مصمم شدیم این جایزه به یاد و نام آن مرحوم برگزار شود.

وی اظهار کرد: به‌منظور اجرای هرچه بهتر و باشکوهتر این برنامه، اعضای هیات موسس مشخص و با رایزنی هیات علمی، عوامل اجرایی و داوران انتخاب و سپس مراحل فاز اجرایی طراحی سایت و پوستر این جایزه ملی انجام شد.

وی بیان کرد: این برنامه برمبنای جایزه مستقل و با نگرش شاعر فقید جلال پور متمرکز و تلاش شده با حضور یک طیف سنی خاص زیر ۳۰ سال برگزار شود تا یک جریان غزل پیشرو را به جامعه ادبی کشور معرفی کنیم.

دبیر جایزه ملی حسین جلال پور گفت: بر این اساس مقرر شد جایزه مستقل در سه بخش شامل غزل‌های ارسالی در حد ۳ تا ۵ غزل و شرایط سنی زیر ۳۰ سال، مجموعه غزل‌های چاپ شده با شرایط سنی زیر ۳۵ سال و پژوهش غزل بدون شرایط سنی برگزار شود.

وی یادآورشد: فراخوان این جشنواره که نقش مهمی در معرفی بیشتر و بلند آوازه‌کردن شهر گناوه در زمینه هنری و فرهنگی در کشور خواهد داشت، با حضور اصحاب رسانه اعلام و  اطلاع رسانی می‌شود.

فرهادی گفت: از نهادهای دولتی انتظار کمک نداریم اما از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری خواستار یاری و کمک در برگزاری این رویداد مهم هنری که در دی ماه امسال برگزار می شود، هستیم.

در این آیین نمایندگان هیات علمی و داور بخش پژوهش جایزه غزل ملی مستقل حسین جلال پور در خصوص اهمیت و برگزاری این جشنواره مطالبی بیان کردند و در پایان از سایت و پوستر طراحی شده آن به دست همسر و فرزند این شاعر فقید رونمایی شد.

حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان بشمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

 تصحیح دیوان محمدخان دشتی و  تصحیح دیوان خواجوی کرمانی  از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر در گذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر