جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی اظهار داشت که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در عملیاتی شبانه کشته شده است...
کد خبر: ۶۲۷۲۸
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: دونالد ترامپ خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی را تایید کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی اظهار داشت که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در عملیاتی شبانه کشته شده است.

وی افزود که هیچ یک از نیروهای امریکایی در این عملیات کشته نشده اند.

ترامپ گفت: البغدادی در یک تونل در حالیکه مورد تعقیب بود، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. آزمایش دی‌ان‌ای، هویت او را تائید کرد.

وی اضافه کرد: البغدادی داشت گریه می کرد و جیغ می زد؛ او مثل یک ترسو مرد.

رئیس جمهوری امریکا تصریح کرد: من از روز اولی که بر سر کار آمدم گفتم او کجاست. یک ماه پیش سرنخ‌هایی از جای او پیدا شد.

وی ادامه داد: البغدادی برای چند هفته تحت نظارت اطلاعاتی قرار داشت. هشت بالگرد و شمار زیادی از جنگاوران عالی آمریکایی برای حمله به محل رفته بودند.

به گفته ترامپ، نیروهای آمریکایی روبات‌هایی را نیز برای ورود به تونل‌ها همراه خود برده بودند اما نیازی به فعال کردن آنها نشد.

وی افزود که «به اطلاعات بسیاری از داعش و طرح‌های آینده آنها دست پیدا کردیم» و خبر داد که افرادی نیز دستگیر شده و توسط نیروهای آمریکایی از محل منتقل شده‌اند.

ترامپ در سخنرانی خود گفت که نیروهای آمریکایی با پروازی «خطرناک» و با ارتفاع کم وارد منطقه شدند و بلافاصله با آتش وفاداران به البغدادی روبه‌رو شدند اما عملیات به خوبی پیش رفت و کلاً دو ساعت به طول کشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر