پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۷۷۶
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: با حضور تیم متخصص جداسازی در بوشهر، چهاردهمین اهدای عضو استان بوشهر در سال جاری انجام شد و قلب این جوان با یک فروند جت به تهران ارسال شد.

به گزارش فکرشهر، علی باقری مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون بیش از ۶۰ اهدای عضو در استان بوشهر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه انجام چهاردهمین اهدای عضو استان بوشهر در سال جاری و اهدای اعضای یک جوان خورموجی، خاطرنشان کرد: این عمل سومین اهدای قلب در استان بوشهر بوده است.

مسئول تیم فراهم آوری عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از حضور تیمی متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران در بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این عمل در بیمارستان سلمان فارسی سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر انجام شد.

وی با تقدیر از خانواده دانشجوی خورموجی مرگ مغزی شده برای انجام این ایثار ماندگار افزود: با حضور تیمی متخصص از پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) تهران در یک فرایند تخصصی، قلب وی را جدا کرده و برای پیوند به تهران منتقل کردند.

باقری خاطرنشان کرد: پس از برداشت قلب این جوان، کار انتقال از طریق بالگرد به فرودگاه انجام شد و سپس با یک فروند جت به تهران انتقال یافت.

محمد رضا شادمهر (میشگردی) دانشجوی جوان سال دوم رشته حقوق دانشگاه ازاد اسلامی واحد خورموج در حالی هفته گذشته به همراه دوستش از روستای درازی شهرستان دشتی به سمت خورموج در حرکت بود که با واژگونی خودرو، وی به کما رفت و تلاش های شبانه روزی کادر دلسوز پزشکی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر هم نتوانست از مرگ مغزی وی جلوگیری کند.

حال با موافقت پدر و مادر این جوان، قلب و دیگر اعضای حیاتی وی توسط تیم‌های متخصص پزشکی به تهران و شیراز ارسال می‌شود تا به انسان‌های بیمار و در نوبت پیوند اعضاء جانی تازه ببخشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر