پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۷۸۹
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهرگفت: رعایت استاندارهای زیست محیطی برای فعالیت دستگاه‌های اجرایی تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهرداد ستوده روز دوشنبه در نشست کارگروه و گرد و غبار استان بوشهر افزود: موضوع محیط زیست یک بحث بسیار مهم و حساس است که درتمامی زمینه‌ها باید نسبت به الزام‌های مرتبط با آن اهتمام جدی صورت گیرد.

وی بیان کرد: در این زمینه مجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر که ۱۰ سال در دست پیگیری بود در سفر رئیس سازمان محیط زیست به استان بوشهر نهایی شد.

ستوده ادامه داد: با ساز و کار تعریف شده در این منطقه صنایع کوچک مقیاس و پایین دستی هیدروکربنی متناسب با استانداردهای زیست محیطی احداث خواهد شد.

وی گفت: تحقق این مهم به ایجاد فرصت‎های شغلی پایدار در حوزه استان کمک شایانی می‌کند.

ستوده افزود: در ارتباط با اقدام‌‎های دستگاه‌های ذیربط برای کارگروه گرد و غبار استان بوشهر نیز انتظار می‌رود از ظرفیت دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس استفاده لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های عضو کارگروه گرد و غبار استان باتوجه به اهمیت موضوع باید حضوری موثر در این کارگروه داشته و تمام ظرفیت‎های خود در این زمینه بکار گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک سری اقدام‌ها  باید در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار انجام شود که مهمترین آنها حفاظت و نگهداری از پوشش گیاهی و جلوگیری از بیابان‌زایی با احیای مراتع، درخت کاری و بوته کاری و همچنین احداث کمربند فضای سبز در اطراف شهرهای استان بوشهر است.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: موضوع احداث کمربند سبز به طور ویژه در دستور کار کارگروه مقابله با گرد و غبار قرار گرفته و وفق ماده ۲۷ قانون هوای پاک از کلیه شهرداران و ارگان های متولی تقاضا داریم با توجه به اینکه عمده شهرهای استان بوشهر متاثر از پدیده گرد و غبار هستند نسبت به احداث کمربند سبز شهری‌ها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: باتوجه به الزامی بودن احداث کمربند سبز باید شهرداران استان و همچنین ارگان‌های متولی به این حوزه ورود کنند تا این طرح در سال جاری عملیاتی شود.

قلی‌نژاد ادامه داد: در این ارتباط پیشنهاد می‌شود کارگروه گرد و غبار استان بوشهر در یک ماه آینده با موضوع احداث کمربند سبز شهرهای استان با حضور شهرداران برگزار شود.

وی تاکید کرد: از شهرداری‌های استان بوشهر همچنین انتظار است در جهت فعالیت مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهرهای استان اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر