جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۸۴۸
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر توسعه مهارت‌آموزی در عرصه دریا و انرژی گفت: توانمندسازی جوانان در عرصه کشاورزی مغفول مانده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی اوسط هاشمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: در شرایطی به سر می‌بریم که اشتغال دغدغه اصلی مردم است و مشکل مهم در کشور بیکاری است.

وی اضافه کرد: برای برون‌رفت از این مشکل اساسی بدون تردید پایه اصلی توسعه مهارت‌آموزی است. توجه به بحث مهارت و تخصصی کردن آن و پرداختن به اصول هشتگانه صلاحیت یکی از جهت‌گیری‌های کلی است که بتوانیم از شورای عالی مهارت استفاده کنیم.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: طی ۴۰ سال اخیر عمده توجه‌ها ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده است و اکنون باید تلاش شود که باید به سمت مهارت روی آورد و به سمت صلاحیت‌های شغلی هشت‌گانه رفت.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم مهارت‌آموزی را به ایدئولوژی ملی تبدیل کنیم و فضیلت مهارت را فعلیت ببخشیم آن وقت می‌توانیم بگوییم اشتیاق مردم به این سمت است و شاهد توسعه این بخش خواهیم بود.

هاشمی با اشاره به اینکه هفت استان ساحلی داریم، روی آوری به مهارت در بندر و صیادی و کشتی‌رانی را یک ضرورت ملی دانست و خاطرنشان کرد: چون دریامحوری در کشور پررنگ نبوده است، مهارت‌آموزی در این حوزه نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر قطب انرژی کشور است و ایران قطب انرژی جهان است، ادامه داد: توجه به مهارت‌آموزی در حوزه انرژی یک ضرورت ملی است و باید به سمت مراکز اصلی اشتغال‌زایی برویم.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه آینده‌پژوهی را نیز در دستور کار داریم، تاکید کرد: اگر دیر بجنبیم همین فرصت‌های شغلی موجود را نیز از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها باید متناسب با نیاز بازار ارائه شود، گفت: باید صنایع و کارگاه‌ها این نیاز را احساس کنند که کارگر ماهر چقدر می‌تواند به آنها کمک کند تا بهترین خروجی را داشته باشند.

هاشمی با اشاره به شرایط خاص استان بوشهر افزود: بوشهر در عرصه کشاورزی در برخی از فصول پیشتاز است ولی هنوز در این زمینه ها به خوبی در بخش مهارت خوب کار نشده است و در عرصه کشت گلخانه‌ای و پرورش آبزیان و باغبانی به خوبی آموزش داده نشده است.

وی اظهار داشت: کشاورزی، دریا و انرژی از بخش‌های مهمی است که در عرصه آموزشی در اولویت ما قرار دارند و امیدواریم با هم‌افزایی بخش دولتی و غیردولتی و تلاش مسئولان بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر