جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۲۸۸۶
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶

فکرشهر: درحالی‌که تیم‌ها معمولا نیمه اول را کم‌گل سپری می‌کنند و منتظر نیمه دوم می‌مانند، شهرخودرو ۸۸درصد از گل‌هایش را در همان نیمه اول زده و رکورددار است. در مجموع ۴۱درصد از گل‌های لیگ در نیمه اول و ۵۹درصد در نیمه دوم زده شده.

به گزارش فکرشهر، روزنامه همشهری نوشت: «تیم سپاهان با میانگین مالکیت ۵۹.۴درصدی در بازی‌هایش چیره‌ترین تیم لیگ‌ برتر طی ۸هفته ابتدایی بوده است. شهرخودرو ۵۶.۳درصد و استقلال ۵۵.۸درصد از زمان بازی‌های خود صاحب توپ بوده‌اند اما هیچ تیمی به اندازه سپاهان مالکیت توپ نداشته است. در جمع ۴تیم بالای جدول پرسپولیس کمترین مالکیت توپ را داشته و در جمع تیم‌های نیمه‌پایین جدول ذوب‌آهن تنها تیمی است که مالکیت بالای ۵۰درصد داشته اما از این مالکیت سودی نبرده است. شهرخودرو با این که در مالکیت توپ به سپاهان نرسیده در تعداد پاس‌ها بالاتر از تیم قلعه‌نویی ایستاده و با میانگین ۴۸۳.۹پاس در هر بازی بیشترین پاس را ردوبدل کرده است. سپاهان (۴۷۷)، استقلال (۴۳۸)، تراکتور (۴۳۷.۱) و پرسپولیس با ۴۳۶.۵ پاس در هر بازی رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. جالب این که در تعداد شوت‌ها پیکان و نساجی با میانگین ۱۳.۵و ۱۳.۴شوت در هر بازی بیشتر از تمام تیم‌های بالای جدول شوت زده‌اند اما شوت‌های داخل چارچوب تراکتور با میانگین ۵.۱ در هر بازی بیشتر از تمام تیم‌هاست. دقت شوت تراکتوری‌ها ۴۱درصد است و هیچ تیم دیگری دقت شوت‌هایش به ۴۰نرسیده است.

بیشترین برد متوالی

تراکتور با ۴پیروزی پی‌در‌پی در هفته‌های چهارم تا هفتم صاحب رکورد بیشترین بردهای متوالی است. این تیم در هفته اخیر مقابل نفت آبادان شکست خورد و روی عدد ۴متوقف ماند اما سپاهان هم بعد از ۳برد پیاپی مقابل سایپا متوقف شد و نتوانست به تراکتور برسد. حالا استقلال با ۳برد متوالی طی ۳هفته اخیر در آستانه رسیدن به رکورد تراکتور است. آبی‌ها برای رسیدن به این رکورد باید خود تراکتور را ببرند. آن هم در تبریز.

بیشترین گل زده در نیمه اول

درحالی‌که تیم‌ها معمولا نیمه اول را کم‌گل سپری می‌کنند و منتظر نیمه دوم می‌مانند، شهرخودرو ۸۸درصد از گل‌هایش را در همان نیمه اول زده و رکورددار است. در مجموع ۴۱درصد از گل‌های لیگ در نیمه اول و ۵۹درصد در نیمه دوم زده شده.

بهترین تیم در نیمه اول

نفت آبادان با ۴برد و ۴تساوی طی ۸بازی، بهترین تیم در نیمه اول بازی‌هاست. اگر فوتبال به‌جای ۹۰دقیقه در همان ۴۵دقیقه تمام می‌شد تیم اسکوچیچ الان با ۱۶امتیاز بالاتر از تمام تیم‌ها صدرنشین لیگ برتر بود. البته شهرخودرو هم در نیمه‌های اول ۴برد و ۳تساوی دارد اما برگزار نشدن بازی این تیم در هفته هشتم، فرصت صدرنشینی را در اختیار آبادانی‌ها گذاشت.

بهترین تیم در نیمه دوم

سپاهان، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس با کسب ۱۶امتیاز از ۸بازی موفق‌ترین تیم‌ها در نیمه دوم بوده‌اند. سپاهان و نفت مسجدسلیمان هر کدام ۴برد و ۴تساوی در این نیمه داشته‌اند اما پرسپولیس ۵بار نیمه مربیان را برده، یک‌بار (مقابل تراکتورسازی) مساوی کرده و دو بار هم (مقابل سپاهان و شهرخودرو) نیمه دوم بازی‌هایش را باخته است.

بیشترین زمان گل نخوردن

دروازه سپاهان از شروع فصل هنوز باز نشده و دقایق گل نخوردن این تیم در این فصل به ۷۲۰دقیقه رسیده است. رکوردی که فصل گذشته هیچ تیم و هیچ دروازه‌بانی طی ۳۰هفته هم به آن نرسیده بود امسال طی ۸هفته توسط سپاهان به ثبت رسیده است. تراکتور (۶۵۰دقیقه) و فولاد (۴۱۶دقیقه) رکوردهای بعدی گل نخوردن را در این فصل در اختیار دارند.

بیشترین زمان گل نزدن

سایپا در ۴بازی اخیرش موفق به گلزنی نشده و دقیقا ۳۶۰دقیقه را در حسرت گل سپری کرده است. شاگردان جوان ابراهیم صادقی طی ۴هفته اول ۹گل زدند و از بهترین خطوط حمله لیگ بودند. اما بعد از آن چشمه گلزنی آنها خشکید و روی همان عدد متوقف ماندند. جالب است بدانید سپاهان صدرنشین هم از گل علی قربانی در هفته دوم تا گل کی‌روش استنلی مقابل پرسپولیس ۳۳۱دقیقه را بدون گل زدن سپری کرد که این دومین رکورد گل نزدن در لیگ جاری بوده است.

بهترین پنالتی‌زن

شهریار مغانلو - بهترین گلزن لیگ تا این مقطع - ۴گل از ۶گل خود را روی ضربات پنالتی به ثمر رسانده است. او ۲پنالتی در بازی با نساجی و یک پنالتی در بازی همین هفته مقابل ذوب‌آهن را مستقیما وارد دروازه کرد. یک پنالتی هم در بازی با ماشین‌سازی زد که حامد لک توپ را دفع کرد اما در برگشت، خود مغانلو ضربه را به گل تبدیل کرد. احمدرضا زنده‌روح (ماشین‌سازی) هم ۳پنالتی زده که هر ۳ را به گل تبدیل کرده است. بنابراین زنده‌روح را با گل کردن مستقیم هر سه پنالتی‌اش باید بهترین پنالتی‌زن لیگ تا این لحظه دانست. محمد نوری (پارس‌جنوبی) هم ۲ پنالتی گل کرده.

بهترین پنالتی‌گیر

حامد لک (ماشین‌سازی) با گرفتن ۲ پنالتی بهترین پنالتی‌گیر لیگ تا این مقطع بوده است. لک در بازی با سپاهان پنالتی گولسیانی را گرفت و ۲هفته بعد در مقابل پیکان هم دست شهریار مغانلو را خواند اما این پنالتی در برگشت به گل تبدیل شود. لک در جام‌حذفی هم پنالتی علی علیپور را گرفت تا در این فصل مقابل هر سه پنالتی که به سمت دروازه‌اش زده شده برنده باشد. علیرضا بیرانوند و حسین حسینی هم هر کدام یک پنالتی گرفته‌اند که پنالتی برزای مقابل حسینی در برگشت گل شد.

بیشترین خطای پنالتی

در فصل جاری هیچ تیمی به اندازه شاهین بوشهر به حریفان خود پنالتی نداده است. شاهین قعرنشین طی ۸بازی ۳بار به حریفان خود پنالتی داده که هر ۳ پنالتی هم به گل تبدیل شده است. از آن طرف، بیشترین تعداد پنالتی نصیب تیم‌های ماشین‌سازی و پیکان شده که هر کدام ۴بار صاحب پنالتی شده‌اند. نفت مسجدسلیمان تنها تیم لیگ است که نه پنالتی داده و نه صاحب پنالتی شده است.

خطا

تراکتور خشن‌ترین تیم لیگ است و تا اینجای فصل بیشترین خطا را روی حریفان انجام داده است. سرخپوشان آذری در هر بازی به‌طور میانگین ۱۷.۶بار روی حریفان خود خطا می‌کنند. بیشتر از نساجی و استقلال که با ۱۶.۱و ۱۵.۱خطا در هر بازی رتبه دوم و سوم را دارند. از آن طرف ذوب‌آهن با تحمل ۱۹.۴خطا در هر بازی بیشتر از سایر تیم‌ها متحمل خطا شده است. ماشین‌سازی و پرسپولیس هم در رتبه‌های بعدی هستند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر