جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۰۹۸
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهر خواستار انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه فضای سبز شد و گفت: طرح‌های پژوهشی کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی در استان بوشهر با جدیت پیگیری شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری ونوآوری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید و اشتغال دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید به خوبی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه ساحل بوشهر یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای تولید و اشتغال است ادامه داد: برای اجرای طرح‌های پژوهشی باید در سریع‌ترین زمان اقدام شود و هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌ها باید در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری ونوآوری استان بوشهر تصویب شوند، اضافه کرد: طرح‌های مصوب پژوهشی در توسعه استان و حل مشکلات مردم باید نقش خود را ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های پژوهشی باید بیشتر به دانشگاه‌ها واگذار شود افزود: دستگاه‌های اجرایی باید نقش نظارتی بر عهده بگیرند.

گراوند ادامه داد: امکان پرورش آرتمیا در استان بوشهر توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاه ارومیه مورد بررسی قرار گرفته است که باید هرچه زودتر این طرح عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در اجرای طرح‌های پژوهشی معطلی مشاهده شود، اضافه کرد: طولانی شدن اجرای طرح‌ها سبب از بین رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌ها می‌شود از این نظر طرح‌ها باید بر اساس برنامه‌زمان‌بندی عملیاتی شود.

استاندار بوشهر به وضعیت اقلیمی استان بوشهر و کمبود منابع آبی اشاره کرد و افزود: طرح‌های پژوهشی گیاهان سازگار با کم‌آبی باید بر اساس ظرفیت شهرهای مختلف استان بوشهر، با همکاری شهرداری‌ها در توسعه فضای سبز شهرها عملیاتی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر