جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۲۰۹
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: فرماندار دشتی با بیان اینکه امکانات آتش نشانی در روستاهای شهرستان تقویت شود، گفت: با توجه به وسعت شهرستان ضرورت دارد امکانات آتش نشانی در روستاهای دشتی تقویت شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالله نادری عصر سه‌شنبه در نشست با دهیاران شهرستان دشتی با بیان اینکه در چند سال اخیر دولت تدبیر وامید خدمات ارزشمندی انجام داده است، اظهار داشت: ۲۵ درصد کوچه ها و معابر روستایی شهرستان آسفالت شده است که ۱۵ درصد آن در چند سال اخیر بوده است.

وی افزود: تا پایان سال ۹۲ حدود ۲۳ روستا طرح هادی اجرا شده که از سال ۹۲ تاکنون در ۳۳ روستا طرح هادی اجرا گردیده است.

نادری بیان کرد: ۴۱ پارک روستایی تمام شده و ۱۵ پارک نیز نیمه تمام است  و در زمینه مقاوم سازی منازل روستایی نیز تا قبل از این دولت ۴۸ درصد منازل مقاوم سازی شده بود که هم اکنون این رقم به ۵۹ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: تا قبل از این دولت تنها یک زمین چمن مصنوعی در روستاها احداث شده بود که هم اکنون ۱۳ مورد انجام شده و سه مورد نیز در دست انجام است.

نادری از تجهیز ۱۶ خانه ورزش روستایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تا قبل از این دولت تنها در ۱۴ روستا گاز رسانی انجام شده که در حال حاضر این مهم در ۵۳ روستا انجام شده که پوشش گاز رسانی در روستاها به ۹۵ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: شهرستان دشتی دومین قطب کشاورزی استان است و در تولید گوجه خارج از فصل و کنار پیوندی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

فرماندار دشتی با بیان اینکه هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان آبیاری تحت فشار انجام شده است، اضافه کرد: تلاش داریم تا پایان سال در ۸۱ هکتار از اراضی شهرستان گلخانه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد نیروگاههای خورشیدی استان در این شهرستان احداث شده است، گفت: تاکنون ۳۲۰ کیلووات برق خورشیدی در روستاهای شهرستان انجام شده است.

نادری ادامه داد: در زمینه تسهیلات پایدار روستایی و عشایری نیز تاکنون ۳۲۶ طرح با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان اجرا شده که برخی افتتاح و برخی نیز در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: شش طرح نیز با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک سینا به بهره برداری رسیده که زمینه اشتغال ۴۴ نفر فراهم کرده است.

نادری یادآور شد: در زمینه صنایع دستی و گردشگری نیز کارهای خوبی صورت گرفته که زمینه اشتغال ۲۴۰ فرصت شغلی فراهم شده و هشت طرح بومی گردی در سطح شهرستان اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه پسماند توجه جدی صورت گیرد، گفت: امکانات آتش نشانی در روستاهای شهرستان تقویت شود.

نادری همچنین خواستار مجوز تاسیس هفت دهیاری بالای ۲۰ خانوار در سطح شهرستان شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در سطح روستاها صورت گرفته است .

سید کمال الدین شهریاری با بیان اینکه زیر ساخت های روستاها تقویت شده است، افزود: در حال حاضر نسبت جمعیت شهری به روستایی ۷۰ به۳۰ است که این رقم در کشورهای توسعه یافته کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه جهت جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاها به شهرها باید معیشت و اشتغال آنها تامین شود، گفت: در روستاهای شهرستان دشتی باید به اشتغال پایدار توجه جدی صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر