پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۲۶۷
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: مدرس دانشگاه و فدراسیون بدن سازی و پرورش اندام کشور گفت: رشته بدن‌سازی برای سلامت، پیشرفت و یک زندگی مناسب لازم است و امروز مردم با درک این مهم روز به روز اقبال بیشتری به سمت این رشته دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رامین فرزادی چهارشنبه شب در سمینار تخصصی تمرین‎های دمبل و هالتر در فیتنس در بوشهر افزود: بدن سازی یک رشته رقابتی نیست بلکه مکمل و لازمه برای همه مردم اعم از ورزشکار و غیر ورزشکار است تا جایی که فوتبالیست‌های مطرح دنیا نیز در عمده روزها در این رشته به فعالیت می‌پردازند.

وی بیان کرد: زندگی ماشینی امروز و تحرک کم افراد باعث شده تا عضله‌ها رفته رفته ضعیف شود و این ضعف عضله حتی در سنین پایین منجر به ناهنجاری‌های بدنی از جمله زانو درد و کمر درد می‌شود.

فرزادی ادامه داد: پیش از این وقتی شخصی به باشگاه بدن‌سازی مراجعه می کرد به طور  صرف هدفش افزایش وزن، حجم و بزرگ شدن بازو بود اما امروزه افراد برای ارتقا سلامت، سطح تناسب اندام و پیشرفت رشته ورزشی به باشگاه‌ها و مربیان بدن ساز مراجعه می‎کنند. 

وی گفت: این رویه منجر به ایجاد مخاطب‌های جدیدی شده که در این زمینه با برگزاری سمینارها تلاش می‌شود تا بدن‎سازی به صورت عامیانه‌تر، همگانی و کاربردی‌تر برای اقشار مختلف جامعه اعم از بانوان باردار، آقایان کهنسال، کودکان قبل سن بلوغ پیاده سازی و از این طریق سلامت جامعه ارتقا یابد.

فرزادی ادامه داد: در سمینارها سعی می‌شود منسجم و زنجیره وار آموزش‌هایی با هدف‌های مختلف بصورت کاربردی‌تر از مباحث دانشگاهی به ورزشکاران ارائه شود.

وی همچنین با تقدیر از عملکرد هیات بدن سازی و پرورش اندام استان بوشهر گفت: در کمتر استانی دیده شده هیاتی این قدر فعال و پیگیر و با ورزشکاران و مربیان هماهنگ باشد.

فرزادی ادامه داد: این رویه هیات بدن سازی استان بوشهر شاید در کوتاه مدت خود را نشان ندهد ولی در بلند مدت می‌تواند طیف آموزشی گسترده‌تری را شامل شود.

فرزدای اضافه کرد: هر چقدر آموزش بیشتر باشد مربیان بهتری خواهیم داشت که این روند روی سلامت تمامی شهروندان تاثیرگذار است و از سلامت روانی گرفته تا سلام جسمانی و حتی در سلامت عملکردی در ورزش‌های مختلف تاثیر می‎گذارد.

وی اظهارداشت: امیدوارم این عملکرد هیات تداوم داشته باشد زیرا فدراسیون نیز از برگزاری چنین سمینارهایی حمایت می‎کند.

فرزادی افزود: در این ارتباط هدف نباید گم شود زیرا اصل ارتقا سلامت جامعه در فاز ورزشی ورزشکاران، افراد عادی و بهبود وضعیت روحی و روانی جامعه است.

وی گفت: شمار باشگاه‌های رشته بدن سازی در مقایسه با سایر رشته‌ها بسیار زیادتر شده که این نشان از اهمیت این رشته در جامعه است.

رئیس هیات بدن سازی و پرورش اندام استان بوشهر گفت: آموزش به عنوان مقوله‌ای حائز اهمیت برای ورزشکاران و بویژه ورزشکاران رشته بدن‌سازی و پرورش اندام است.

روح الله نصرتی افزود: نبود آموزش‎های لازم در برخی موارد خطر جبران ناپذیری برای ورزشکاران به همراه داشته که در این زمینه با هدف دانش افزایی مربیان  و ورزشکاران دوره‎های مختلفی پیش بینی شده است.

این سمینار با حضور بیش از ۲۵۰ ورزشکار استان‌های فارس و بوشهر به میزبانی هیات بدن سازی و پرورش اندام استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر