چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۲۸۲
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: رئیس دفتر رئیس جمهور در سفر به عسلویه گفت: در شرایطی که با تحریم حداکثری روبرو هستیم، نجات دهنده کشور و خنثی کننده توطئه دشمنان آرامش و همدلی است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمود واعظی در نشست با علما، روحانیون و اعضای شوراهای شهرستان عسلویه استان بوشهر افزود: بزرگترین سرمایه کشور ایران همبستگی ملت است که باعث می‌شود تا به همه اهداف خود نائل شویم.

وی گفت: اکنون  دشمنان وحدت و همدلی  همگانی را هدف قرار داده اند و جنگ‌های سخت گذشته جای خود را به جنگ نرم و روانی داده است، طوریکه آمریکا، رژیم صهیونستی و کشورهای مرتجع منطقه که تحت تاثیر آنها هستند، سعی دارند اختلاف‌ها را زیاد و برجسته کنند.

واعظی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز و وحدت شیعه و سنی در استان بوشهر گفت: آنچه در اینجا به خوبی نمایان شده همزیستی مسالمت آمیز براساس اخلاق و آموزه‌‎های اسلامی است که باید در سراسر کشور الگو شود.

وی افزود: شعیه و سنی در این منطقه مهم که مرزبان کشور هستند، می‌توانند برای کشورهای دیگر الگو شوند تا امتی که یک راه، خدا و پیامبر دارند، اجازه ایجاد تفرقه بین خودشان را ندهند.

واعظی گفت: با تکیه به مردم و بخش خصوصی سراسر ایران به کارگاه سازندگی تبدیل  شده است و این روند باید تداوم یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: مسئولان به طور جدی بحث مهم محیط زیست شهرستان عسلویه را دنبال می‌کنند و در این ارتباط قولی که رئیس جمهور در سفر اسفندماه سال گذشته به مردم استان بوشهر دادند؛  با تشکیل کارگروه ملی مقابله با آلودگی محیط زیست در عسلویه پیگیری می‌شود تا هرچه زودتر نهایی شود.

واعظی افزود: اشتغال دغدغه ساکنان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است. عزم مسئولان منطقه بر تحقق این مهم است و چنین روندی باید ادامه پیدا کند و مدیران نیز از خود بومی ها باشند.   اشتغال بومی‎ها در جنوب استان بوشهر دغدغه همه مسئولان استانی و کشوراست و دکتر روحانی به منطقه بدهکار است زیرا در انتخابات 92  و 96  مردم این خطه به وی رای اعتماد دادند و ما به عنوان دولت بدهکار باید به طور جد برای  تحقق قول هایمان تلاش کنیم.

وی گفت: طرح بیمارستان 110  تختخوابی، تامین آب جنوب استان بوشهر و  اسکله بندر کنگان که در دست اجراست به طور ویژه مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد.

واعظی افزود: در اجرای مصوبه‌های دولت با توجه به اینکه محدودیت بودجه‌ای وجود دارد اما در استان‎هایی مانند بوشهر  که محرومیت دارند، تلاش کرده‌ایم که در این زمینه برای آنها کم نگذاریم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری  همچنین شب گذشته به صورت سرزده در یکی از بوستان های مرکز شهر عسلویه حضور یافت و در فضایی صمیمی با خانواده‌هایی که در پارک حضور داشتند  گفت ‌و گو کرد.

در این دیدار برخی از مردم به بیان مشکلاتشان پرداخته و خواستار حل آن شدند و  واعظی از استاندار بوشهر خواست برای حل مشکلات مطرح شده اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور برای بررسی پیشرفت تعدادی از طرح های زیرساختی و توسعه‌ای استان بوشهر به عسلویه سفر کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر