پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۳۰۶
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۹

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: کمتر از دو سال از عمر دولت باقی مانده و مردم نگرانند که مصوبات سفر رئیس جمهور بر روی زمین بماند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با تبریک میلاد پیامبر اعظم و هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت یکی از ابتکارات و افتخارات نظام دینی است که موجب خنثی نمودن بسیاری از توطئه‌های دشمن شد.

خطیب جمعه کنگان با استناد به آیات قرآن و روایات تأکید کرد: وحدت ضرورت اول جهان اسلام است و تمدن عظیم اسلامی جز با وحدت امکان پذیر نخواهد بود.

محمودی با تقدیر از برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، شهدای محله دارایی، منصور آباد و شهر بنک گفت: شهداء بهترین محور وحدت و همدلی شهدا اند.

وی به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: گام چهارم اقدامی در مقابل زیاده خواههای آمریکا و اروپا و نماد اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است و یاوه گویی های مقامات آمریکایی از جمله وزارت خارجه این کشور تاثیری در مسیر پیشرفت و عزت ایران اسلامی نخواهد داشت.

خطیب جمعه با انتقاد از وضعیت نامناسب مسافرین و گردشگران در ساحل بویژه روزهای پایان هر هفته گفت: از مقامات مسئول بویژه شورای تامین درخواست می کنم با مظاهر بی عفتی برابر قانون برخورد کنند.

محمودی به نشست علمای جنوب استان بوشهر با رییس دفتر ریاست جمهوری اشاره و افزود: در این نشست یکی از مباحثی که به عنوان مطالبه جدی مردم مطرح کردم موضوع اسکله کنگان به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که البته مسئولان مربوطه اظهار داشتند گام های خوبی برای این مطالبه برداشته شده است.

وی بیان کرد: کمتر از دو سال از عمر دولت باقی مانده و مردم نگرانند که مصوبات سفر رئیس جمهور بر روی زمین بماند.

خطیب جمعه کنگان به موضوع ته لنجی و کالای ملوانی اشاره و گفت: مسئولان مربوطه تکلیف مردم را مشخص کنند ته لنجی قاچاق است یا قاچاق نیست.

محمودی افزود: اگر قاچاق است چرا به ملوانان داده می‌شود و اگر نیست و از طریق قانون در اختیار ملوانان قرار می‌گیرد چرا بعد از معامله با آن را قاچاق حساب می کنند.

وی بیکاری جوانان و معضل اشتغال یکی دیگر از دغدغه های جدی مردم بویژه جوانان بومی بیکار دانست و با انتقاد از تعدیل و اخراج نیروهای بومی خاطرنشان ساخت: در برخی شرکت‌ها همانگونه که مکرر گفته شد ماهها حقوق کارکنان بویژه کارگران را پرداخت نمی‌کنند که باید مراجع ذیصلاح با ورود جدی به این موضوع مانع تضییع حقوق شاغلین شوند.

امام جمعه کنگان به موضوع لزوم توسعه خدمات عام المنفعه شرکت های مستقر در منطقه به عنوان یک وظیفه ذاتی اشاره و عنوان کرد: در سفر مقامات کشوری و در سخنرانی ها بر این مهم تاکید می شود اما در عمل شرکت ها را محدود می کنند که اینم نوعی دوگانگی است که باید اصلاح شود.

محمودی بیان کرد: توجه به حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی بدلیل افزایش جمعیت، ضرورت حمایت از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران شهرستان بعنوان یک مطالبه به حق و نیز حمایت از مراکز و موسسات دینی و قرآنی و فرهنگی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر