پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۳۱۲
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: امام جمعه موقت بندر دیر گفت: دخالت رئیس فیفا در مسائل داخلی کشور و مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها محکوم است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: جنگ‌هایی که دشمنان اسلام ناب به راه انداخته‌اند نبرد فرهنگی و عقیدتی است و به جای حمله و تجاوز به خاک به مقدسات دینی و مذهبی و دینی و قومی حمله می شود.

امام جمعه موقت بندر دیر با بیان اینکه زمینه بیشتر این جنگ‌ها اختلافات مذهبی و قومی و دینی است که دشمن این اختلاف‌ها را تحریک کرده و زمینه‌ساز اختلاف میان امت اسلام می‌شود، افزود: طرح خاورمیانه  بزرگ در راستای کلیدزدن جهان یک قطبی به رهبری آمریکا و تجزیه کشورهای اسلامی برای بهره‌مندی از منابع سرشار آنهاست.

وی با اعلام اینکه طرح خاورمیانه بزرگ با هدایت ولی امر مسلمین و مرجعیت شیعه و هوشیاری مردم شکست خورده است، ادامه داد: تنها راه مقابله با این طرح استعماری وحدت امت اسلام است.

بحرانی گفت: تمام تلاش پیشوایان دینی ما این بوده است که وحدت در امت اسلامی شکل بگیرد، بنابراین همه باید حول محور اسلام ناب و وجود پیامبر اکرم (ص) برای خنثی کردن توطئه دشمن و تقویت وحدت میان اسلامی تلاش کنیم.

امام جمعه موقت بندر دیر با بیان اینکه جمهوری اسلامی راه نفوذ سیاسی و تسلط دوباره آمریکا به کشور را سد کرده است، افزود: کسانی که مذاکره با آمریکا را حلال مشکلات می‌دانند صد در صد اشتباه می‌کنند و هدف آمریکایی‌ها از مذاکره این است که به جهانیان وانمود کنند که فشار حداکثری و تحریم‌ها بر ایران اثر کرده است، اما جمهوری اسلامی با نپذیرفتن این مذاکره در مقابل به جهانیان ثابت کرده است که در دنیا  حکومتی وجود دارد که دیکتاوری بین المللی آمریکا را قبول ندارد و زیر بار زور نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد اما بعد از عهدشکنی آمریکا و اروپایی‌ها کاسه صبر ما لبریز و گام چهارم کاهش تعهدات برجامی با فعال‌سازی سایت فردو برداشته شد، ادامه داد:  عصبانیت اروپا و آمریکا از این اقدام ایران طبیعی است. آمریکایی‌ها رسما از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم عملا اقدامی انجام ندادند اما باید بدانند جمهوری اسلامی تن به ذلت نمی‌دهد.

بحرانی یادآور شد: از تلاش دانشمندان انقلابی هسته‌ای، دولت و سازمان انرژی اتمی تشکر می‌کنیم و بیش از همه باید قدردان رهبر حکیم انقلاب باشیم که با تذکرات به‌موقع همگان را نسبت به دام آمریکایی‌ها متوجه کرد.

وی با بیان اینکه امروز خروج آمریکا از برجام برای ما مایه رحمت، خودباوری و شناخت بیشتر دشمن شد، عنوان کرد: تحریم‌ها برای کشور ما مایه رحمت شد و مسئولان به فکر فراهم‌سازی زمینه اقتصاد بدون نفت افتادند و اقتصاد بدون نفت در حال شکل‌گیری است.

خطیب جمعه دیر گفت: تعامل با کشورهای همسایه و آسیا باید تقویت شود  و علاوه بر تقویت تولید داخلی مسئولان با جلوگیری از ورود محصولات خارجی که نمونه داخلی دارند، زمینه تقویت اقتصاد ملی را فراهم کنند.

وی با محکوم کردن دخالت رئیس فیفا در مسائل داخلی کشور و مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، افزود:  ما در برجام جلوی زیاده‌خواهی‌های اروپا را گرفتیم و در این قضیه هم مسئولین  داخلی کشور تدبیر کرده و حواشی آن را در نظر بگیرند، نه اینکه یک مسئول خارجی در این مسیله دخالت کند. البته به نظر می‌رسد چراغ سبزهایی از داخل کشور داده شده که این‌ها این قدر پررو شده‌اند. ما نباید بگذاریم خارجی‌ها برای ما تصمیم بگیرند.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر لزوم تقویت انسجام ملی و پرهیز از سخنانی که دو قطبی‌ساز است، بیان کرد: مسئولان دولتی و مجلس باید خیلی هوشیار باشند و هوشمندانه اقدام کنند تا زمینه‌ای برای موج‌سواری دشمنان فراهم نشود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت جسمی نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، گفت: خوشبختانه عمل وی موفقیت‌آمیز بوده است و امیدواریم با دعای مردم هرچه زودتر به بهبودی کامل برسند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر