پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۳۶
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: در اجرای تفاهم سه جانبه بین شرکت سهامی آب منطقه‌ای، اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر و مشاور سیمای آب خاوران گام‌های اجرایی و برنامه زمان‌بندی طرح افزایش سواد آبی در این استان تصویب شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) و آموزش مدیریت مصرف بهینه آب در قالب کتاب انسان و محیط زیست موجب افزایش سواد آبی دانش‌آموزان در استان می‌شود.

  عبدالطیف عباسی نژاد روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی اجرایی طرح افزایش سواد آبی اضافه کرد:  یکی از اقدام‌های کلیدی و موثر در طرح ملی احیا و تعادل بخشی، اجرای پروژه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی است که طرح افزایش سواد آبی با محوریت داناب و کتاب انسان و محیط زیست ویژه معلمان و دانش آموزان جزو مهمترین برنامه‌های این طرح به شمار می‌آید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مسیر فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب و انرژی از هیچ نوع همکاری دریغ نمی‌کنیم و بتازگی همکاری خوب و موثری بین شرکت آب منطقه‌ای و این اداره‌کل  در اجرای طرح داناب صورت گرفته است.

حسین درتاج افزود: در سال جاری نیز با توجه به اهمیت موضوع سازگاری با کم آبی در اجرای طرح افزایش سواد آبی در ۲ مقطع متوسطه اول و دوم در بستر تفاهم‌نامه‌ای، همکاری لازم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده همه معلمان مدرس کتاب انسان محیط زیست در قالب پنج کارگاه قطبی توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با محوریت سازگاری با کم آبی آموزش می‌بینند.

درتاج اضافه کرد: همچنین کارشناسان مسئول ادارات و معلمان رابط مدارس مقطع متوسطه اول در شهرستان‌هایی که با تنش آبی بیشتری رو برو هستند نیز در اجرای طرح داناب مشارکت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر