جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۳۹
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۸ شهر استان بوشهر که تاکنون هیچ مخزن ذخیره آب نداشتند از محل اعتبارات تنش کم آبی اعتبارات آن مصوب و به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: شبکه فاضلاب در بافت قدیم و چهار محل شمالی به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجرا و رو به اتمام است و تا پایان امسال وارد مدار فعالیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته است تصریح کرد: برای نخستین بار جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر با اجرای طرح‌های آب‌رسانی برداشته شد و به صورت شبانه‌روزی آب‌رسانی می‌شود.

حمزه‌پور بیان کرد: اکنون بیشتر نقاط شهر بوشهر از جمله تنگک‌ها و چهار قدیم محل جنوبی از وضعیت پایداری در تأمین آب آشامیدنی برخوردار هستند و در آینده نزدیک کل شهر بوشهر از جیره‌بندی توزیع آب خارج می‌شود.

افزایش ظرفیت تولید آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: اکنون خط انتقال آب برای بافت قدیم بوشهر طراحی‌شده است و قطر این خط انتقال ۵۰۰ و ۷۰۰ میلی‌متر است که در حال انتخاب پیمانکار و اجرای مناقصه هستیم تا آب‌رسانی به این منطقه شبانه‌روزی شود.

وی بیان کرد: پنج شرکت آب و فاضلاب استان‌های مختلف کشور در اجرای طرح‌های آب‌رسانی با شرکت آبفای استان بوشهر همکاری و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه کردند.

حمزه‌پور افزود: استان‌های معین در اجرای طرح‌های آب‌رسانی در دشتستان، بوشهر و جم فعالیت دارند که همکاری این استان‌ها نقش مهمی در نوسازی شبکه آب‌رسانی این شهرها داشت.

وی تصریح کرد: ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر در شبانه‌روز ۱۰ هزار مترمکعب است که با طرح توسعه‌ای ظرفیت تولید آب آن به ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: امسال ۳۰ حلقه چاه آب در شهرهای مختلف استان بوشهر حفر، تجهیز و راه‌اندازی شد که نقش مهمی در مقابله با بحران کم آبی در استان داشته است.

تنش آبی در تابستان گزارش نشد

حمزه‌پور اظهار داشت: با اجرای طرح‌های آب‌رسانی یادشده تابستان امسال هیچ تنش آبی در شهرهای استان بوشهر ایجاد نشد و تابستان بی‌نظیری در این عرصه پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب طرح‌های شیرین‌سازی آب در شهرهای استان در حال اجراست گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

حمزه‌پور اضافه کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر با سرعتی خوبی از سوی سرمایه‌گذار در دست اقدام است که بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد مدار تولید آب و شبکه آب‌رسانی شهر بوشهر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی باید ۱۸ ماه تکمیل شود که پیش‌بینی می‌شود نخستین مرحله و فاز آن سال آینده وارد مدار تولید شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر