جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۵۹
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برگزاری میز ملی خرما در بوشهر خبر داد و گفت: ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در استان بوشهر پنج برابر شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید حسین حسینی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میز ملی خرما روز پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور قائم‌مقام وزیر صمت در بوشهر برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات مرتبط با صادرات خرما و همچنین دیگر مشکلات این حوزه و راه‌کارهای مناسب قابل‌پیگیری تصمیم گیری و مطرح خواهد شد.

حسینی  با اشاره به دومین جشنواره، نمایشگاه خرما از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در استان بوشهر افزود: صادرات خرمای بوشهر ۳۴ درصد افزایش داشته است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره خرما در سال گذشته، امسال نیز دومین جشنواره خرما  با استقبال مناسب در استان بوشهر از تاریخ ۲۱ الی ۲۴ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  از استقبال بیش از سه برابری تولیدکنندگان و غرفه داران از دومین نمایشگاه خرما استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: سال گذشته این نمایشگاه در فضایی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع برگزار شد اما امسال در فضایی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فعال در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود ۴۷ درصد از ظرفیت نمایشگاه واحدهای فعال در تولید، بسته‌بندی و فرآوری خرما از خارج استان هستند که در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

حسینی تصریح کرد: در سال ۹۷ صادرات خرما نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته است به‌گونه‌ای که حدود ۳۴ درصد از نظر ارزشی رشد داشته و ۱۹ درصد از لحاظ وزنی به عبارتی ۳۳۷ میلیون دلار خرما از ایران به کشورهای مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه بازار صادراتی خرمای ایران و استان بوشهر کشور هندوستان، پاکستان، ترکیه، عراق و آسیای میانه است افزود: ایجاد خوشه صنعتی خرما یکی دیگر از اقداماتی است که در بخش صنعت و معدن و تجارت در این حوزه اتفاق افتاده است.

حسینی بیان کرد: شرکت در نمایشگاه‌های که در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود،  موجب ارائه محصولات این واحدها و آشنایی آنها با رقبای تجاری‌شان در بازارهای مختلف شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد واحدهای نگهداری خرما با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان که به نگهداری خرما به صورت سالم کمک کرده است از دیگر اقدامات این سازمان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: درگذشته ظرفیت سردخانه‌ای برای نگهداری خرما پنج هزار تن بوده که با اقدامات صورت گرفته ظرفیت ذخیره‌سازی و نگهداری خرما به ۲۵ هزار تن افزایش‌یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر