جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۷۴
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۵

فکرشهر: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منزل ناوسروان شهید شهباز آذری از شهدای عملیات مروارید و ناو موشک‌انداز همیشه جاوید پیکان با خانواده این شهید دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، امیر سرلشکر موسوی دیدار با خانواده شهید شهباز آذری را زینت بخش سفر خود به استان بوشهر قلمداد کرد و گفت: ما نیازمند هستیم که یادمان نرود چه کسانی در چه شرایطی از جمهوری اسلامی ایران از آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و از این مردم عزیز دفاع کردند و چه گوهر ارزشمندی را تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: ما در پناه ایثارگر‌های این شهدای والامقام و رشادت‌های مثال‌زدنی آنها امروز در آرامش مشغول خدمت هستیم و اگر این ایثارگری‌ها نبود معلوم نبود چه بر سر کشور ما می آمد و چه بسا ما نیز مانند بعضی کشورهای دیگر وضعیت اسفناکی داشتیم.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: امروز در دنیا سرافراز و سربلند هستیم و این سرافرازی به پاس رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم است.

امیر سرلشکر موسوی افزود: قطعاً دعای خیر خانواده بزرگوار شهدا شامل حال ما می‌شود و ما اعتقاد داریم که شهدای بزرگوار حاضر و ناظر بر ما و کلید حلّ مشکلات ما هستند.

امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار با بیان اینکه از داشتن شهدای بزرگواری چون شهید شهباز آذری احساس غرور می‌کنیم گفت: اگر نیروی دریایی ارتش یک روزی دارد که به آن افتخار می کند به خاطر عملیات مروارید در هفتم آذر ۱۳۵۹ است و هویت این روز به برکت خون شهدای والامقامی چون شهید شهباز آذری است.

گفتنی است، شهید ناوسروان شهباز آذری به همراه سایر همرزمانش در ناو موشک‌انداز پیکان طی علملیات مروارید در هفتم آذر 1359، با اجرای عملیات شجاعانه با عنوان مروارید علاوه بر نابودی اسکله نفتی البکر و الامیه، چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن را به اعماق دریا فرستادند.

حضرت امام خمینی‌(ره) به مناسبت رشادت دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش و به‌ویژه مقاومت جسورانه ناو موشک‌اندار پیکان در برابر تهاجم دریایی و هوایی رژیم عراق، این روز شکوهمند را با عنوان «روز نیروی دریایی» نامگذاری کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر