جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۵۴۳
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: همایش تجلیل از همسران و خانواده‌های مداحان بوشهری تحت عنوان «آیینه نوا» با حضور پیشکسوتان نوحه‌سرای بوشهر، شاعران آئینی، بانوان مداح، اعضای شورای شهر بوشهر، شهردار و معاونین شهرداری و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، این همایش باقرائت قرآن و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه با خوشامدگویی دکتر سیدنورالدین امیری شهردار و دکتر ابوذر دهدار ریاست شورای شهر بوشهر همراه شد. پخش دو کلیپ‌ویدیوی تهیه‌شده در واحد تولید محتوا و رسانه سازمان فرهنگی شهرداری در خصوص عزاداری آئینی، اجرای زنده موسیقی توسط حسین کشتکار خواننده خوش‌صدای بوشهری، تجلیل از بانوان مداح، شاعران آئینی، همسران و خانواده‌های مداحان و... از دیگر برنامه‌های برگزارشده در این شب به‌یادماندنی بود.

در این همایش، شهردار بندر بوشهر ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، حضور در جمع مداحان و ذاکرین اهلبیت(ع) را یک افتخار عنوان کرد و از زحمات مداحان و خانواده‌های ایشان در ترویج فرهنگ عاشورایی و سیره اهلبیت(ع) قدردانی کرد.

رئیس شورای شهر بوشهر نیز ضمن خوشامدگویی به مداحان و ذاکران اهلبیت(ع)، ویژه‌برنامه «آئینه نوا» را اقدامی تحسین‌برانگیز عنوان و ابراز امیدواری کرد که این مراسم در سال‌های آتی نیز ادامه یافته و از زحمات این عزیزان تجلیل به عمل آید.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به برگزاری همایش «آئینه نوا» گفت: مداحان و ذاکران اهلبیت (ع) در دو ماهه محرم و صفر از طلایه‌داران ترویج سیره اهلبیت(ع) هستند. مداحان و ذاکران آئینی در شب‌های محرم و صفر و همچنین سایر مناسبت‌های عزاداری تا پاسی از شب به اجرای برنامه پرداخته و شور و شعور حسینی را در جامعه ترویج می‌دهند که عملی قابل ستایش است.

دکتر احمد بارگاهی ضمن تشکر از همکاری کانون مداحان استان بوشهر در برگزاری این مراسم تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این مراسم توانسته باشیم گوشه‌ای از زحمات مداحان عزیز وخانواده‌های این عزیزان را جبران کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر