جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۵۶۵
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در استان بوشهر، گفت: آبیاری غرق‌آبی جایز و مجاز نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدعلی طهماسبی عصر سه‌شنبه در جشنواره خرمای استان بوشهر اظهار داشت: کمربند جغرافیایی محدودی در جهان وجود دارد که می‌توان در آن منطقه خرما تولید کرد.

وی اضافه کرد: در مجموع فقط ۳۹ کشور در دنیا در عرصه خرما فعالیت دارند. از هشت میلیون تن خرمای تولید شده در دنیا، ۱.۲ میلیون تن در عرصه صادرات قرار می‌گیرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایران از کشورهای مهم تولید کننده خرما در دنیا است بیان کرد: ۲۵۳ هزار هکتار نخل در ایران وجود دارد که ۱۲۲ هزار هکتار بارده است.

وی با اشاره به تولید ۱.۲ میلیون تن خرما در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیشترین میزان صادرات در کشور ۳۰۶ هزار تن خرما در یک سال بوده است که رکورد ایران در صادرات خرما بوده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه بزرگترین طرح اصلاح و بهسازی نخلستان‌ها و آبرسانی در استان بوشهر در حال انجام است، تصریح کرد: قرار است این طرح در سطح ۳۴ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی آبخور سد رئیسعلی دلواری و سد دالکی اجرا می‌شود. مسئولان استان پیگیری کنند که این طرح‌ها در استان اجرا و تکمیل و به پایان برسند.

وی با بیان اینکه غرق‌آبی نه جایز و نه مجاز است و باید به سمت آبیاری نوین برویم تاکید کرد: در سیستم‌های نوین آبیاری، هر سه روز یا هفت روز باید آبیاری نخیلات را داشته باشند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دستگاه‌های جدید در زمینه خرما وارد شده است و در عرصه بسته‌بندی شاهد تغییر و تحول‌های خوبی هستیم و امیدواریم باعث شود که در عرصه جهانی شاهد بهبود باشیم.

وی با بیان اینکه خرما و درخت نخل به صورت کامل قابل استفاده است ادامه داد: ایجاد صنایع کشاورزی تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و می‌توان تغییرات خوبی را در این زمینه انجام داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر