سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۵۶۶
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم پرهیز از خام‌فروشی خرما، گفت: استان بوشهر ترمینال فروش خرما شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در جشنواره خرمای استان بوشهر اظهار داشت: خرما یک کالای استراتژیک است و کالایی است که یک کشور می‌تواند بر پایه این محصول اقتصاد خود را مدیریت کند.

وی اضافه کرد: خرما در بین محصولات کشاورزی یکی از معدود کالاهایی است که قدرت ماندگاری بالایی دارد و قدرت تبدیل به محصولات را دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر مراحل مختلف حوزه و پروژه خرما را ملاحظه کنیم، تولید، نگهداری، برداشت، عرصه مناسب، تبدیل به واسطه صنایع تبدیلی، توزیع و بازاریابی مراحل مختلف اقتصاد خرما است که قطعا باید تمامی این مراحل بر حسب دانش و فناوری‌های نوین باشد.

وی تصریح کرد: خرما کالای استراتژیکی است که می‌تواند تولید ناخالص ملی را رشد دهد و اقتدارآفرین است. در رابطه با همه این مراحل تولید و نگهداشت و . . . باید میزگردها و میزها و کرسی‌های فکری انجام گیرد و ما هر چه زودتر از سیستم صنعتی به سمت سیستم دانش‌بنیان حرکت کنیم.

صفایی بوشهری تاکید کرد: برای یک کیلو خرما چندین لیتر مصرف می‌شود. از سیستم غرق‌آبی باید جدا شویم و سیستم نوین آبیاری اعمال شود. در عرصه خرما باید از خام فروشی جدا شویم و به سمت صنایع تبدیلی برویم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: در بازرگانی باید به سمت تجارت الکترونیکی خرما برویم و به بازارهای بین المللی فکر کنیم.

وی ادامه داد: کشاورزی استان بوشهر با خرما شناخته می‌شود و از مسئولان تقاضا دارم شهرک خرما و صنایع وابسته و شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه در بوشهر احداث شود و به عنوان ترمینال فروش خرما به شکل حقیقی و الکترونیک در این استان طراحی شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر به عنوان استانی که در خدمت دیگر استان‌ها است، شهرک خرما و صنایع وابسته و مراکز علم و تحقیقات و پژوهش و سیستم‌های نوین فروش در استان تنظیم شود و استان بوشهر پل ارتباطی صنعت خرمای ایران با جهان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر