جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۰۳
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی در استان بوشهر ضعیف است، گفت: واقفان استان بوشهر به حوزه کتاب توجه ویژه کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی به ضعف زیرساخت‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: باید در راستای بهبود فضاهای مربوط به حوزه کتاب و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اهتمام جدی‌تری را شاهد باشیم.

امام جمعه بوشهر خواستار اجرای تعهدات دستگاه‌ها به بخش کتاب شد و اضافه کرد: حمایت از نویسندگان، انتشاراتی‌ها و کتاب‌فروشی‌ها یک ضرورت است و باید نسبت به ایجاد کتابخانه‌های تخصصی، عمومی، خانگی، محلی، سیار و مجازی اقدام شود.

وی خواستار نگاه ویژه فعالان حوزه وقف استان بوشهر به عرصه کتاب و کتابخوانی شد و بیان کرد: باید کتابخانه‌ای جامع برای نگهداری کتاب‌های فوق‌العاده کهن به عنوان گنجینه‌ای غنی در استان داشته باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کتابداری حقیقی امروز بسیار هزینه‌بر است خاطرنشان کرد: کتابخانه مجازی در دسترس، کم هزینه و با سرعت انتقال بالاست که با توجه به سیستم‌های موجود در دانشگاه‌ها به این مساله باید توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تضعیف وحدت جوامع اسلامی گفت: وحدت تجلی توحید در ایمان و دستور شرعی و حکم عقل است و اگر نباشد بین ادیان، مذاهب و جامعه تفرقه و بحران ایجاد می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تاکید خاصی بر وحدت دارد، ادامه داد: وحدت بیانگر توحید و مدیریت موحدانه جامعه و عنصر عقلانیت مدیریتی است و دشمن همواره در تلاش برای از بین بردن این اصل مهم در بین مسلمانان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر