شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۲۰
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: براساس بررسی‌های بعمل آمده ۳۲ روستای با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر استان بوشهر بدون کتابخانه است که باید نیاز فرهنگی آنها برطرف شود.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بندر گناوه اظهارداشت:  علاوه بر این روستاها، شهرهایی نظیر بادوله، بوشکان و دوراهک در استان بوشهر نیز کتابخانه ندارند که برآورده شدن آن مستلزم تامین اعتبار در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، همکاری و مشارکت شوراها، دهیاران، شهرداری  و کمک خیران است.

سیدعلی هاشمی افزود:  امکان احداث و راه‌اندازی کتابخانه در روستاها و شهرهای شناسایی شده استان بدون تامین اعتبار وجود ندارد.

وی گفت: این مدیریت، میزان استعداد و علاقه‌مندی روستاها به کتابخوانی را شناسایی کرده و می‌داند چه اندازه اعتبار نیاز دارد و با چه تیپی کتابخانه احداث شود.

وی بیان کرد: مسئولان کتابخانه‌های شهرستان قبل از برگزاری کمیته برنامه‌ریزی، نیازها و پیشنهادهای حوزه خود را به فرمانداری ارایه می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیان کرد: در دولت تدبیر و امید هشت کتابخانه در استان بوشهر کلنگ زنی و به بهره‌برداری رسید که جای تقدیر دارد.

وی تعداد کتابخانه‌های موجود را در استان بوشهر را ناکافی دانست و گفت: این استان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر باید برای هر پنج هزارنفر یک فضای کتابخانه‌ای لحاظ شود.

وی ادامه داد: بر این اساس باید استان بوشهر ۲۰۶ کتابخانه داشته باشد، این درحالی است که هم اینک ۷۶ کتابخانه دارد و وضعیت کنونی نمی‌تواند نیاز علاقه‌مندان را برطرف کند.

هاشمی اظهار داشت: از مجموع ۷۶ کتابخانه موجود استان بوشهر ۶۴ مرکز نهادی و ۱۲ واحد مشارکتی است.

وی گفت:  باتوجه به جمعیت استان بوشهر با در نظرگرفتن به ازای هر نفر  چهار جلد کتاب باید بیش از چهار میلیون کتاب داشته باشیم اما هم اینک موجودی استان زیر یک میلیون جلد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: هر چه میزان مطالعه و سطح سواد جامعه بالاتر باشد روند جرم و بزه‌کاری نیز کاهش خواهد یافت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر