شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۴۶
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۴

فکرشهر: فرماندار دیر گفت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در بخش‌های اقتصادی بویژه کشاورزی و پرورش میگو، دولت از سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها حمایت مالی می‌کند.

به گزارش فکرشهر، کریم علی حسنی روز پنجشنبه در بازدید از سایت پرورش میگو بردستان شهرستان دیر در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته ۸۶۰ تن میگو در این بندر برداشت و به خارج کشور صادر شد و سرمایه‌گذاران از سود مناسب و قابل قبولی بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: تامین لارو ( بچه میگو) و غذا از مشکلات اصلی پرورش دهندگان میگو است که پیگیر راه حل قانونی برای حل این مشکل از طریق استان بوشهر هستیم.

فرماندار دیر ادامه داد: نرخ غذای میگو افزایش یافته و لارو باید از استان‌های دیگر تامین شود که برای آنان هزینه‌بردار است و باید تلاش کنیم با حمایت مسئولان استان این اتقاق در این شهرستان رخ دهد.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان دیر در بخش پرورش میگو اظهار داشت: ظرفیت پرورش میگو در روستاهای گزنگ و دمیگز وجود دارد که یکسری اقدامات انجام شده اما به فعل نرسیده و شیلات استان بطور کامل در جریان کار است و امیدواریم با همراهی مردم، منابع طبیعی و شیلات این رویداد بزرگ در شهرستان رقم بخورد.

علی حسنی گفت: توسعه شهرستان دریا محور است، طوریکه هم اکنون ۱۰طرح در قالب ۷۰ استخر پرورش میگو فعال است و باید حمایت کنیم تا این کار توسعه پیدا کند.

رئیس شیلات بندر دیر گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان فصل برداشت (آخر آذرماه) ۸۶۰ تن میگوی پرورشی در این شهرستان تولید شود.

عقیل امینی با بیان اینکه ۹۰ درصد میگوی پرورشی به کشور چین صادر می‌شود، افزود: در این شهرستان تولید لارو انجام نمی‌گیرد و امسال برای تولید میگو پرورشی ۵۲ میلیون قطعه بچه میگودر استخرهای پرورشی این شهرستان ذخیره سازی شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در پرورش میگوی این شهرستان اشتغال‌زایی ایجاد شده‌است.

بندردیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر