سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۵۷
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: سرپرست معاونت نظارت و ارزیابی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دفاع و پاسداری از منافع ملی کشور برگرفته از تفکر جریان اسلامی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسنعلی قلعه روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیلم با دستور کار تکریم و معارفه امام جمعه این شهر در مصلای جمعه افزود: اعتقاد به مهدویت، مرجعیت، ولایت و استکبار سیتزی از مبانی تفکر جریان اسلامی است.

وی اظهار داشت: مشارکت مشروط مردم در استقرار نظام‌ها یکی دیگر از مبانی فکری است که باید به آن دقت داشته باشند.

قلعه، وحدت دین و سیاست را مبانی فکری این جریان دانست و گفت: دین از سیاست جدا نیست و به فرموده حضرت امام‌خمینی(ره) هر که  این گمان را ببرد که دین از سیاست جداست، شناختی نسبت به این دو مقوله مهم ندارد.

مسئول بازرسی و حراست  شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در هیچ کجای دنیا آزادی مطلق نداریم و  ادعایی که در این زمینه توسط کشورهای غربی می‌شود گزافی بیش نیست در حالیکه در جریان اسلامی آزادی مشروع است.

وی با بیان اینکه  کشور عراق به برکت فتوای مرجعیت نجات پیدا می‌کند، افزود: ما مدافع جریان اسلامی شیعی دوازده امامی هستیم و به هیچ استعمارگر و قدرت دنیوی باج نخواهیم داد.

قلعه، به نقش و اهمیت جایگاه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور تک تک شیعیان امام علی (ع) در اقامه نمازجمعه تیری بر دل دشمنان و جریان‌های معاند است که این مهم دلیلی بر توصیه و باشکوه برگزار شدن این فریضه دینی است.

فرماندار دیلم با معرفی قابلیت و ظرفیت‌های این شهرستان گفت: مردم خونگرم و  ولایتمدار این شهرستان در همه عرصه‌های انقلاب همواره حضوری چشمگیر داشته و پشتیبان نظام و ولایت بوده‌اند.

عبدالامیر قاسمی افزود: شغل  بیشتر مردم این شهرستان به دریا وابسته و سهم بسیار زیادی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشته‌ا ند.

وی بیان کرد:  این دیار ۷۵ شهید ،۱۳ آزاده ، ۱۷۵جانباز و بیش از ۷۵۰ ایثارگر درهشت سال دفاع مقدس به نظام وانقلاب تقدیم کرده‌است.

فرماندار دیلم گفت:  وحدت، انسجام، همدلی و همراهی مردم و مسئولان شهرستان موجب توسعه و امیدبخشی به جامعه شده‌است.

وی با تشریح بیانیه گام دوم انقلاب بر تکریم و رعایت پاسخگویی، صداقت، اخلاق اسلامی، حسن خلق، خوشرویی و گره گشایی در کار مردم توسط مسئولان تاکید کرد.

قاسمی اظهار داشت: در اسفندماه امسال انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که نشان‌ دهنده تجلی اراده مردم است.

وی گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای  برگزاری  انتخابات سالم و پرشور با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی انجام شده‌است.

وی افزود: از همه گروه‌ها، احزاب و نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم رقابت سالم، اصولی، منطقی و با محوریت و رعایت قانون را در اولویت قرار داده و  دستگاه‌های اجرایی درعین بی‌طرفی، قانون مداری و انسجام ملی، فضا را برای حضور گسترده مردم مهیا کنند.

فرماندار دیلم با قدردانی ازتلاش و خدمات بی‌شائبه و همراهی مستمر امام جمعه سابق و آرزوی موفقیت برای امام جمعه جدید گفت: با همکاری همه نهادها  و با محوریت امام جمعه در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری این شهرستان گام برداریم.

در این آیین حجت الاسلام محمود اسدی به عنوان امام جمعه جدید بندر دیلم معرفی و از زحمات و تلاش امام جمعه سابق  حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری تقدیر شد.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر