پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۶۲
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: پیشنهاد می‌شود دولت با توجه به محدودیت‌هایی حوزه ارز و ارزآوری در بحث ارز محصولات کشاورزی تمهیدات ویژه‌ای قرار دهد.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در خصوص صادرات محصولات کشاورزی یکی از دغدغه‌های اصلی صادرکنندگان بحث برگشت ارز است.

معافیت برگشت ارز صادرکنندگان خرما

وی تصریح کرد: در معامله با کشورهای هم‌جوار در خصوص صادرات خرما و محصولات کشاورزی به‌عنوان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی یکی از پیشنهادهای اصلی ما این است که صادرکنندگان خرما و محصولات کشاورزی از برگشت ارز معاف شوند.

گزدرازی افزود: در مورد معاملاتی که در حوزه کسب‌وکار وجود دارد با خیلی از کشورها به‌صورت ریال معامله می‌کنیم که در صورت معافیت برگشت ارز باعث رونق زیادی در توسعه خرما و صادرات می‌شود.

وی تصریح کرد: در مورد معاملاتی که در حوزه کسب‌وکار وجود دارد با خیلی از کشورها به‌صورت ریال معامله می‌کنیم که در صورت معافیت برگشت ارز باعث رونق زیادی در توسعه خرما و صادرات می‌شود.

برقراری عوارض بر خرما مشکل‌زا است

گزدرازی افزود: برای توسعه خدمات بازرگانی در حوزه خرما در سال‌های اخیر یکسری ناملایماتی وجود داشت‌هاست که برقراری عوارض بر خرما یکی از آن‌هاست.

وی بیان کرد: عوارض بر صادرات خرما موجب مشکلاتی در بازارهای هدف شد که با رایزنی‌های اتاق‌های بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توانستیم این مشکلات را تا حدودی برطرف کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: در حوزه خرما، تولیدکنندگان و کسانی که در حوزه صادرات هستند می‌توانند با ایجاد تولید باکیفیت و بسته‌بندی خوب این صنعت را در سطح جهانی مطرح و معرفی کنند.

گزدرازی اضافه کرد: با توجه به اینکه با برخی کشورهای اوراسیا تهاتر کالا داریم این مهم می‌تواند به صادرات و جایگاه صنعت خرما کمک کند که در این زمینه باید دولت حمایت‌های لازم را داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و دولت می‌توانند زیرساخت‌هایی لازم مدنظر برای توسعه و صادرات محصولات کشاورزی از جمله حمل‌ونقل کانتینری و یخچالی را مهیا و به صادرات و توسعه حوزه کشاورزی کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر