پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۶۸۸
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: هر مدیری که بی‌انگیزه باشد و نتواند پروژه‌ها را در موعد مقرر به بهره‌برداری برساند باید برود و با هیچ کس در راستای منافع مردم تعارف نمی‌کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهرداد ستوده در نشست شورای اداری شهرستان دشتی که با حضور نماینده شهرستانهای دشتی و تنگستان در مجلس و مدیران اجرایی استان و شهرستان دشتی برگزار شد با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم اظهار داشت: مشکل این دولت، بی‌پولی و تحریم نیست بلکه مظلومیت و غربتی است که در بین کارگزاران خود دارد.

 وی افزود: من از نگاه عمرانی می‌بینم که بی انصافی می‌شود و خدمات دولت به مردم بیان نمی‌شود و برخی مدیران حاضر نیستند خدماتی که ارائه می‌شود را به رسانه‌ها و مردم اعلام کنند و این در حالی است که مخالفان دولت در تخریب و تهمت زدن بدون وقفه فعال هستند.

مهرداد ستوده با بیان اینکه از ابتدای ورود به حوزه عمرانی استان دو موضوع اساسی را دنبال کردم تصریح کرد: تدوین نقشه راه عمرانی استان و همچنین توسعه صنعت گردشگری  دو موضوع اساسی است که مورد تاکید بودند و خدا را شاکرم در هر دو موضوع به توفیقات ارزشمند رسیده‌ایم.

 وی یادآور شد: در هفته دولت سال ۹۷ و ۹۸ با نگاه پدرانه استاندار و با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه عمرانی بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح کردیم و با وجود شرایط سخت اقتصادی اجازه ندادیم پروژه‌های کلیدی معطل بمانند.

فعالسازی سدهای استان

ستوده بیان کرد: موضوع گردشگری نیز مورد توجه ما بوده و امروز شاهدیم که مطالبه عمومی علی الخصوص در حوزه روستایی و عشایری تغییر کرده و الان بیشتر روستاها دغدغه عقب ماندن از برنامه‌های گردشگری استان را دارند و این یک موفقیت بزرگ است.

ستوده به کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: در این دولت کمک‌های بسیار خوبی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شده و بیش از ۸۰ درصد پرداختی دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکنون در این دولت بوده که نشان دهنده توجه به مناطق شهری و روستایی در این دولت است.

 معاون عمرانی استاندار بوشهر به تکمیل و فعالسازی سدهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: سد تنگ ارم و سد قیزقلعه رها شده بودند که با برنامه‌ریزی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. سد سنا را نیز تمام کرده ایم. سد ارغون کلمه و سد اخند در کمتر از یک و نیم سال تکمیل می شوند که سد ارغون دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: سد خائیز سال آینده آبگیری می‌شود و سد دالکی با فعالیت ماشین‌آلات زیاد از پیشرفت خوبی برخوردار است.

 ستوده به وضعیت راه‌آهن نیز اشاره کرد و افزود: پروژه راه‌آهن اکنون فعال است و سخت ترین قطعه آن در حال اجراست.

وی گفت: بیمارستان اورژانس هسته‌ای بوشهر در آینده نزدیک افتتاح می‌شود و دانشکده دندانپزشکی نیز بعد از سالها  دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

گازرسانی به ۹۹ درصد رسید

ستوده اضافه کرد: در حوزه گازرسانی نیز پوشش گاز رسانی شهری تا قبل از این دولت ۷۲ درصد بوده که اکنون به ۹۹ درصد رسیده و گازرسانی روستایی نیز از ۲۳ درصد به ۹۶ درصد رسیده است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز در این دولت تعداد تخت‌ها از ۹۰۰ تخت بیمارستانی به هزار و ۵۰۰ تخت رسیده و سرانه فضای ورزشی در استان نیز از شش دهم متر مربع به ۱.۱۲ متر در این دولت رسیده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: تا قبل از دولت دوازدهم حتی یک بوم‌گردی هم نداشتیم ولی اکنون ۴۴ بوم‌گردی ثبت شده داریم که همه آنها درآمدزایی می‌کنند و ایجاد اشتغال کرده اند.

ستوده گفت: تا قبل از این دولت حتی یک متر مکعب آب شیرین کن و شیرین سازی از طریق نمک زدایی نداشتیم که اکنون به ۳۵ هزار مترمکعب رسیده و تا پایان دولت تقریبا به ۱۵۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

تذکر جدی به برخی مدیران

وی خواستار اطلاع رسانی خدمات دولت توسط مدیران به مردم و رسانه‌ها شد و اظهار داشت: مدیران اجرایی با رسانه ها ارتباط بگیرند و خدمات دولت را بیان کنند تا مردم بدانند که چه اقداماتی صورت گرفته است.

ستوده با تذکر جدی به برخی مدیران بی‌انگیزه خاطرنشان کرد: در هفته دولت تذکر داده‌ام و تا دهه فجر مهلت می‌دهم؛ هر مدیری که بی‌انگیزه باشد و نتواند پروژه‌های خود را در موعد مقرر به بهره‌برداری برساند باید برود و با هیچ کس در راستای منافع مردم تعارف نمی‌کنیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: اگر سیستمی می‌آید و به مدیری اعتماد می‌کند و او را به کار می‌گیرد شرط انصاف و جوانمردی نیست که بی‌انگیزه باشیم و کار نکنیم و باید تا حد توان و ظرفیت برای اعتلای استان تلاش کنیم.

ستوده بیان کرد: از تمام ظرفیت‌های استان در حوزه عمرانی فارغ از نگاه سیاسی باید استفاده کنیم تا بتوانیم در پایان دوره مسئولیت خود در برابر مردم سربلند باشیم.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد باید کارنامه ما روشن باشد گفت: ضمن حفظ آبروی مردم باید از بیت المال دفاع کنیم و توجهی به تهمت‌ها و تخریب‌ها نداشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر