شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۷۱۵
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: مسئولان اجازه ورود فشار مضاعف به اقشار کم‌درآمد را ندهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تبریک ولادت پیامبر رحمت و مرحمت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: به تعبیر قرآن کریم  وجود مبارک رسول خدا الگویی حسنه برای امت اسلام و بشریت است لذا همه مسلمین برای نجات از توطئه ها و فتنه های دشمنان باید به سیره و روش آن رسول مهربانی تمسک کنند و توطئه های دشمنان را ناکام و بی اثر بگذارند.

امام جمعه دلوار با اشاره به اقدامات ارزنده و موثر در مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: قوه قضائیه طی ماه های گذشته در اقدام مناسب و به موقع و بدون توجه به برخی موانع و فشارها، در راه مبارزه با فساد اقتصادی، گام‌های مهم و موثری برداشته است.

وی بیان کرد: احیا و توانمندسازی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کشور و بازگشت ۴۹ هزار میلیارد به خزانه در هفت ماهه گذشته و بازگشت ۱۷۸ هزار هکتار اراضی از چنگ زمین خواران و همچنین مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی تنها بخشی از موفقیت های ماههای اخیر قوه قضاییه در مبارزه بی امان با فساد اقتصادی بوده است.

حجت الاسلام زاهددوست تاکید کرد: در این شرایط تحریم و فشار اقتصادی، علاوه بر ایجاد امید و اعتماد عمومی به کار و تلاش در عرصه اقتصادی ، توطئه ها و برنامه های دشمنان در فاصله انداختن میان مردم و نظام اسلامی را سرکوب خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که این عملکرد مناسب از سوی تمامی نهادها و دستگاه های اجرای و اشخاص و مسئولین کشور حمایت جدی شده و همه نهاد ها و ارکان کشور برای اجرای عدالت و مبارز با فساد با قوه قضاییه همراه و همگام باشند.

امام جمعه دلوار ضمن قدردانی از اقدامات قاطع و انقلابی رییس قوه قضائیه افزود: انتظار مردم و دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی این است که با قوت و قاطعیت و صلابت بیشتر و بدون توجه به دوقطبی سازی های کاذب، به مبارزه بی امان و مستمر برای ریشه کنی فساد و تحقق عدالت اقتصادی ادامه دهند و موجبات اعتمادآفرینی بیشتر مردم انقلابی وصبور ایران اسلامی را فراهم آورند.

وی با اشاره به سهمیه‌بندی گرانی بنزین گفت: اولا اینکه در این شرایط حساس اقتصادی کشور گران‌کردن قیمت بنزین فشار مضاعفی را بر مردم خصوصا افراد کم‌درآمد وارد می‌کند لذا مسئولان کشور، باید حال افراد کم‌درآمد را هم درک کنند و با مدیریت صحیح و نظارت مناسب از فشار حداکثری به مردم خصوصا محرومان و مستضعفان و افراد کم درآمد جلوگیری کنند.

حجت الاسلام زاهددوست افزود: متاسفانه شرایط اقتصادی کشور ما بگونه‌ای مدیریت می‌شود که قیمت سوخت بر روی همه اقلام و اجناس مایحتاج مردم تاثیر مستقیم می‌گذارد در حالی که می توان با مدیریت صحیح و نظارت مستمر جلو این افزایش قیمت‌ها را و یا سوءاستفاده های احتمالی را گرفت.

وی اظهار داشت: البته باید فرهنگ صحیح مصرف را در مردم  کشورمان اصلاح و تقویت کنیم و این زیبنده نیست که ملت ایران با آن فرهنگ مترقی دینی و شیعی جزء پر مصرف‌ترین کشورهای دنیا باشیم و طبق آمار روزانه ۸۰ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنیم.

امام جمعه ضمن قدردانی از حضور فرماندار و مدیران شهرستان تنگستان بخاطر استقرار میز خدمت در مصلی جمعه دلوار افزود: یکی از مهمترین مشکلات مردم این منطقه مسائل بهداشتی و درمانی است که در این خصوص بحمدلله مسئله احداث درمانگاه تامین اجتماعی نهایی شده و بزودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور وعده داده اند به موازات احداث این پروژه، درمانگاه را در مکانی استیجاری راه اندازی و مردم را از خدمات آن بهره مند کنند و امیدوارم بزودی شاهد تحقق این موضوع نیز باشیم.

حجت الاسلام زاهددوست به ترور ناجوانمردانه فرمانده عملیات جهاد اسلامی و همسر مکرمش و  شهادت ۳۰ غیرنظامی در غزه، توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی با این اقدامات وحشیانه در سطح راهبردی، خصوصا در مقطعی که برخی کشورهای منطقه درگیر حوادث داخلی هستند بدنبال تضعیف جبهه مقاومت در منطقه است.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: خود رژیم صهیونیستی هم ماه‌ها گرفتار کشمکش‌های داخلی و درگیر دعوای محرومیت از کابینه است لذا این اقدامات اینگونه، برای برون رفت از آن مخمصه‌ها است. غافل از این که صهیونیسم را از مخمصه حقیقی که، زوال قطعی اوست، گریزی نیست.

وی افزود: ضمن محکومیت شدید این جنایات و همدردی با ملت مظلوم فلسطین، ضرورت دارد یادآوری کنیم که فلسطین، همچنان، مسئله‌ اول جهان اسلام است.

امام جمعه دلوار به ۲۷ آبان سالروز شهادت فرمانده لشکر علی بن ابیطالب (ع) سرلشکر پاسدار مهدی زین الدین نیز اشاره کرد و یاد این سردار مومن و انقلابی و سایر شهیدان و امام شهیدان را گرامی داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر