جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۷۱۶
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: دستگاه‌های نظارتی اجازه افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها را ندهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بندر دیر با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و با بیان اینکه وحدت جهان اسلام مسئله‌ای کلیدی  و راهبردی است، اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی کنار هم قرار بگیرند صهیونیست‌ها نمی‌توانند در فلسطین جنایت کنند و معامله قرن و محروم کردن فلسطینیان از حقوقشان را شاهد نبودیم.

امام جمعه بندر دیر بیان داشت: در کشور ایران کارهای خوبی انجام می شود و پروژه‌های بزرگی  به بهره‌برداری می‌رسد و یا دستگاه قضایی در ماه‌های اخیر گام‌های بلندی در راستای اجرای عدالت برداشته است اما گاهی اوقات بعضی بگو مگوها و حاشیه‌ها تمام خدمات دستگاه‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه همان طوری که کشورهای اسلامی را به وحدت دعوت می‌کنیم باید خودمان نیز در داخل کشور اتحاد داشته باشیم، تأکید کرد: ما از این تریبون مقدس نمازجمعه عرض می‌کنیم آقایان زحمات خود را با این حاشیه‌سازی‌ها بر باد ندهید. شما جلسات متعددی با هم در طول هفته دارید و این مسائل را به میان مردم نکشانید که دچار نگرانی نشوند.

حسینی معجزه جاداونه پیغمبر را کتاب آسمانی قرآن برشمرد و عنوان کرد: انس ما با کتاب بیشتر شود و جوانان کتاب بخوانند و فرهنگیان و روحانیون هم در طول روز و سال کتابخوانی را در دستور کار داشته باشند.

وی گفت: روحیه و فرهنگ بسیجی در جامعه ما روز به روز تقویت شود چرا که در دفاع مقدس و بعد از آن با همین روحیه توانستیم بر مشکلات فائق آییم. امروز هرجا روحیه بسیجی می‌بینیم در هر عرصه‌ای گام‌های بلندی برداشته می‌شود. بسیجیان همواره در صحنه باشند و از دستاوردهای نظام دفاع کنند.

خطیب جمعه دیر با اشاره به چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی ایران، یادآور شد: آمریکا با پررویی از برجام خارج شد و آن را زیر پا گذاشت الان ایران را متهم به خروج از برجام می‌کنند. اروپایی‌ها که به هیچ کدام از تعهداتشان عمل نکردند الان ما را تهدید به تحریم می‌کنند. در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای  صادره کرده‌اند که ایران ناقض حقوق بشر است . شمایی که مردم یمن و سوریه را به خاک و خون می‌کشید و تروریست‌ها را به جان مردم عراق و سوریه می‌اندازید و زندان‌هایتان هنوز ضرب‌المثل است از حقوق بشر حرف می زنید.

وی در رابطه با سهمیه بندی  و افزایش نرخ بنزین تأکید کرد: ای کاش در وقت دیگری این کار انجام می‌شد و در روز ولادت پیغمبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) این خاطره برای مردم ایجاد نمی‌شد. امیدواریم در آینده دستاوردهای این اقدام را ببینیم و ذائقه مردم از این تلخی به شیرینی تبدیل شود.

حسینی اضافه کرد: بالاخره تصمیمی است که مسئولین گرفته اند و مردم هم همکاری کنند و اگر جایی مسئولان احساس کردند که بیش از حد به مردم فشار وارد می شود، طبعا هر قانونی می‌شود تبصره‌ای در آن زد و تغییری ایجاد کرد. گاهی اوقات سیاست‌های ما مقطعی است و در برهه‌ای سهمیه‌بندی بنزین صورت گرفت که این برنامه بهم زده شد که دوباره تا این قضیه بخواهد پا بگیرد وقت می‌طلبد و یک سری مسائلی پیش می‌آید.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی کامل درباره سهمیه‌بندی بنزین، یادآور شد:  باید به دغدغه صیادان و کشاورزان رسیدگی شود و وعده حمایت معیشتی از ۱۸ میلیون خانوار از محل منابع اصلاح قیمت‌ها صددرصد عملیاتی شود و تحقق پیدا کند و مسئولین در این قضیه نظارت کامل داشته باشند.

امام جمعه بندر دیر با اعلام اینکه سهمیه‌بندی و گرانی بنزین الان بهانه‌ای دست افرادی که می‌خواهند گران فروشی کنند، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی پای کار بیایند و  دقیق و مستمر نظارت کنند که افرادی به بهانه سهمیه‌بندی و گرانی قیمت بنزین به صورت لجام گسیخته قیمت‌ها را بالا نبرند. مسئولین در این قضیه چاره‌اندیشی و برخورد کنند.

وی افزود:  گرانی بنزین یک سری آثار و عوارضی دارد، اما اینکه افرادی که در گذشته بی‌بهانه اجناس را گران می‌کردند الان بهانه‌ای برای گرانفروشان شود نیاز به رسیدگی جدی دارد. امیدواریم نتیجه این مصوبه به نفع مردم و آیندگان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر