شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۷۳۹
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: نبود پل هوایی بین ساکنان محله تنوب شرقی و غربی دیلم که در جوار جاده اصلی این شهرستان زندگی می‌کنند به معضل و تهدید جدی برای سلامت و امنیت جانی ساکنان آن بویژه دانش‌آموزان تبدیل شده‌است.

به گزارش فکرشهر، ساکنان این دو محله که بین آنان جاده اصلی گذر می‌کند برای رفت و آمد با هم و تردد به شهر با مشکل جدی مواجه هستند و با ترس و دلهره و اضطراب از این مسیر باید عبور کنند.

باتوجه به اینکه محور ورودی شهرستان‌های دیلم به گناوه بین محله تنوب شرقی وغربی واقع  و یک جاده این دو منطقه را از هم جدا کرده، ساکنان آن برای ارتباط با یکدیگر، مراجعه به شهر و تحصیل فرزندان خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

آنان از مسئولان و متولیان این شهرستان خواستار احداث هرچه سریع‌تر پل هوایی مجهز که از مطالبه‌های جدی آنان است، شدند.

یکی از بانوان ساکن در منطقه تنوب به خبرنگار ایرنا  گفت: ساکنان تنوب شرقی و غربی از اقشار ضعیف  و از نظر مالی در مضیقه هستند و باید مسئولان در رفع مشکلات و نیازهای ضروری آنان تلاش کنند.

مریم باوندی افزود:  به‌دلیل قرار گرفتن این منطقه در ورودی شهر دیلم از سمت گناوه، شبانه روز خودروهای سنگین و سبک بی‌شماری تردد و به تهدید و خطرجدی برای عبور و ساکنان آن بویژه دانش‌آموزان تبدیل شده‌است.

وی اضافه کرد:  عبور از این مسیر بویژه هنگامی که کودکانمان همراه هستند همواره با هراس و اضطراب بوده زیرا که  شاهد تصادف چندین کودک در این مسیر بوده‌ایم.

باوندی افزود: خواسته و مطالبه اولیه ساکنان این منطقه از مسئولان، تسریع در ایجاد یک پل هوایی مجهز است زیرا تاکنون چند تن از اهالی جان خود را از دست دادهاند.

این شهروند محله تنوب گفت : نجات جان یک انسان، نجات جامعه است و اگر در این مسیر پرخطر یک نفر قربانی شود یک جامعه عزادار می‌شود.

مهدی توبلان دیگر شهروند دیلمی گفت: با وجود جاده اصلی بین محله تنوب ایمنی لازم از جمله سرعت‌کاه ندارد که باعث شده تا خودروها با سرعت زیاد تردد و  تاکنون تلفات زیادی دراین منطقه رخ داده‌است.

وی اظهارداشت : شهروندان و فعالان اجتماعی محله تنوب، مطالبه‌ خود در زمینه احداث زیرگذر و پل هوایی را در نشست‌های مختلف با مسئولان مرتبط شهری مطرح اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهردار دیلم  گفت: احداث پل هوایی در محله تنوب ضرورت دارد اما به‌دلیل بدهی ۱۸ میلیارد تومانی شهرداری دیلم امکان اجرای آن از منابع داخلی امکان‌پذیر نیست و باید با مساعدت مجموعه فرمانداری و استانداری و از سرفصل اعتبارات تملک دارایی تامین اعتبار شود.

فاضل دریانورد افزود: اعتبار اولیه برای اجرای احداث یک پل هوایی ۲۰ میلیاردریال است.

وی اظهارداشت: برای رفاه حال و آسایش مردم این محله بویژه دانش‌آموزان و سالمند و معلول، پل هوایی باید به پله برقی و آسانسور مجهز و سایه‌بان درنظر گرفته شود.

وی گفت: برای  اجرای پل هوایی در ورودی شهر دیلم از سمت گناوه و خوزستان انتظار می‌رود شورای اسلامی شهر با فروش سهم مجتمع تجاری شهرداری موافقت کند.

شهردار دیلم بابیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال فروش سهم خود از این طرح است،  افزود:  درصورت توافق با فروش دو واحد از این مغازه‌ها، بزودی ۲ پل هوایی احداث خواهیم کرد.

وی بیان کرد: شهرداری برای اجرا و توسعه طرح‌های عمرانی، ایجاد مبلمان شهری و دیگر خدمات رسانی به مردم نیازمند بودجه ویژه است.

 معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار دیلم گفت: در دولت تدبیرو امید درحوزه توسعه و ایمن‌سازی راه‌ها اقدام‌های خوبی صورت گرفته‌است.

محمد طاهری افزود:  در زمینه ساخت پل هوایی در منطقه تنوب که از حساسیت خاصی برخوردار و ضروری است، با تصویب شورای ترافیک شهرستان و ابلاغ به شهرداری برای برآورد هزینه و اخذ مجوز شورای اسلامی شهر اقدام شده‌است.

وی اظهارداشت:  در این ارتباط مصوبه اخیر شورا برای هیات تطبیق شهرستان به فرمانداری ارسال و تائید شده‌است.

معاون امور عمرانی فرماندار دیلم گفت: پس از ابلاغ مصوبه به شهرداری امیدواریم اقدام لازم برای اجرای هرچه سریع‌تر ساخت پل‌های هوایی در منطقه تنوب صورت گیرد.

وی گفت: در زمان حاضر ۶ کیلومتر باقی مانده از طرح  محور دیلم – گناوه  در دست احداث است که در امنیت شهروندان این منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر