چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۷۶۲
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گوجه فرنگی از سطح نزدیک به ۱۲۵۰ هکتار از مزارع شهرستان جم و  بخش‌های ارم و بوشکان دشتستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی بیان کرد: در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی آبی استان طبق الگوی کشت ابلاغی به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است که به دو صورت پاییزه وزمستانه کشت می‌شود.

 وی افزود: اکنون برداشت گوجه‌فرنگی از سطح نزدیک به ۱۲۵۰ هکتار از مزارع مناطق بخش ارم و بوشکان از توابع شهرستان دشتستان و مزارع شهرستان جم آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از کل سطح کشت شده حدود ۵۶۰ هزار تن محصول برداشت شود که ۶۰ درصد به صورت تازه خوری و ۴۰ درصد به صورت فرآوری شده  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی به کشور‌های هدف از جمله عراق، قطر، افغانستان، پاکستان و روسیه صورت گرفته است.

عمرانی خاطرنشان کرد: برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر هر سال از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد که کمترین میزان برداشت مربوط به آبان ماه و بیشترین میزان برداشت مربوط به دی ماه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر