چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۷۶۵
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین گفت: در حوزه قیمت کالا‌ها بازرسی بیشتری در بازار صورت بگیرد و با خاطیان برخورد شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سعید زرین‌فر در نشست ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سهمیه‌بندی بنزین ضروری بوده است افزود: قطعا در روز‌های ابتدایی اجرای این طرح ممکن است برخی از گروه‌ها دچار مشکل شوند، اما برای رفع این مشکلات تدابیری اندیشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه قیمت کالا‌ها در بازار، اصناف باید کنترل بیشتری انجام دهد بیان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید بازرسی و نظارت‌ها را مضاعف کند و تعزیرات حکومتی هم در کنترل و برخورد با خاطیان حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه کرد: برای سوخت شناور‌ها با توجه به وضعیت خاص استان باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز با بیان اینکه کارشناسان تاثیر افزایش قیمت سوخت را در حوزه تولید ۴ درصد پیش‌بینی کرده‌اند افزود: در این حوزه نباید شاهد افزایش بی رویه قیمت‌ها باشیم.

سید حسین حسینی اضافه کرد: با اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزایش قیمت‌های اعلام شده در روز‌های اخیر هم غیرقانونی است و قیمت‌ها به روز‌های قبل خواهد باز خواهد گشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: کالا‌های اساسی به اندازه کافی در انبار‌ها وجود دارد و برای توزیع این کالا‌ها و تنظیم بازار مشکلی وجود نداد.

وی با بیان اینکه اقلام موجود در بازار نباید افزایش قیمتی داشته باشد ادامه داد: هیچ صنفی حق  ندارد بدون اجازه افزایش قیمتی را اعمال کند.

مدیرشرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه به خودرو‌های دولتی و سازمانی و همه شناور‌ها بنزین آزاد به قیمت سه هزار تومان تعلق می‌گیرد افزود: برای تاکسی‌های اینترنتی سهمیه‌ای در نظر گرفته شده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

مسعود نیک‌تاج افزود: برای آژانس‎ها، مسافربر‌های بین شهری و سرویس‌های مدارس هم هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه سهمیه‌های تعلق گرفته به خودرو‌ها معادل ۷۰ درصد تولید کشور است افزود: در استان بوشهر توان توزیع روزانه ۳۰۰ هزار لیتر سوخت سی ان جی وجود دارد در حالی که مصرف روزانه  این سوخت اکنون در حدود ۱۴۰ هزار لیتر است.

رییس اتحادیه حمل و نقل شهرستان بوشهر هم گفت: در استان بوشهر ۴۹۴ آژانس فعال داریم که در روز حدود ۵۰ هزار سرویس انجام می‌دهند.

ثامنی افزود: ۷۵۰۰ راننده سواری و ۵۰۰ راننده وانت که زیر پوشش ستاد حمل و نقل هستند  شرایطشان تحت تاثیر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی سوخت قرار گرفته است.

شجاعی‌پور مدیرعامل سازمان مدیریت حمل نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر نیز با بیان اینکه حدود ۴۹۰ سرویس مدارس در بوشهر وجود دارد که اکنون دچار مشکل شده‌اند افزود: ۴۲۰ تاکسی درون شهری و ۱۲۰ تاکسی بیسیم در بوشهر در حال فعالیت هستند که باید برای تامین سوخت آن‌ها با قیمت مناسب تدبیری اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر