پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۸۸۸
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۲

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهرگفت: عقیل جماعتی نمایشنامه نویس بوشهری در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خوش درخشید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امید پارسایی فر روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: درمجموع ۵۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که جماعتی نمایشنامه‌نویس بوشهری با اثر "مومو و راز گنج میرمهنا" موفق به کسب رتبه نخست شد.

وی یادآورشد: جماعتی  پس از تحقیق مفصل و بررسی افسانه‌های این بندر کهن در فروردین ماه سال جاری نگارش نمایشنامه "مومو و راز گنج میرمهنا" را آغاز کرد.

پارسایی فر ادامه داد: قهرمان داستان "مومو" نوجوانی جسور و کنجکاو است که برای نجات لنج پدرش که در حال مصادره توسط انگلیسیهاست، دست به سفری اعجاب انگیز میزند تا گنج قدیمی میرمهنا را پیدا کند اما در انتهای سفر در می‌یابد گنج حقیقی آن لنج کهنه نیست بلکه خانواده اوست.

نمایشنامه‎‌نویس بوشهری نیز در رابطه با کسب این مقام گفت: همه تلاشم در این اثر معرفی شخصیت‎های اقلیمی و فضای فولکلور استان بوده تا از این طریق نوجوانان را در فضایی رویایی و فانتزی با مسائل اجتماعی روز آشنا کنم.

عقیل جماعتی افزود: نگارش برای نوجوان و حتی تولید اثر برای این گروه سنی از سخت ترین نوع نگارش است و در دنیا پرهزینه ترین آثار سینمایی برای این گروه سنی ساخته می‌شود.

جماعتی افزود: نوجوانی دوره‌ای بسیار مهم از زندگی انسان است زیرا که در این دوره فرد از جهانی خیالی و رویاگونه کم کم پا به جهانی حقیقی و واقعی می‌گذارد.

وی اظهارکرد: نمایشنامه "تالار چهل آیینه" که تبلوری از چهل سال مقاومت انقلابی دو نسل از ایران است به سفارش حوزه هنری استان بوشهر به نگارش درآورده ام که چندی پیش مجوز چاپ آن توسط حوزه هنری کشور صادر شد.

جماعتی گفت: مهمترین دغدغه برای یک نویسنده چاپ آثار اوست چرا که تا آثار به دست مخاطب نرسند آن اثر ناقص خواهد بود و امیدوارم با همکاری حوزه هنری استان بوشهر آثار فوق هر چه زودتر به چاپ برسند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر