جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۹۰۴
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون از محل اعتبارات بند خ تبصره ۳۳ قانون برنامه ۶۷ میلیارد تومان در سه مرحله برای امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده این استان اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد تقی منوچهری روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر افزود: براساس بند خ تبصره ۳۳ قانون برنامه مقرر شد تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث قهری مورد امهال قرار گیرد که در این استان ۸۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که با توجه به تخصیص‌ها ۱۴ میلیارد تومان دیگر باید به استان پرداخت شود.

وی بیان کرد: براساس پیش‌بینی اعلام سازمان خوارو بار و کشاورزی ملل متحد(فائو ) ۲ ریزش ملخ در کشور خواهیم داشت که آمادگی لازم برای مقابله با این آفت را باید داشته باشیم.

منوچهری اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها امسال ۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به زیر کشت گندم آبی و دیم و هفت هزار هکتار به زیر کشت کلزا می‌رود که  باتوجه به آغاز زمان کشت گندم تاکنون ۱۰ درصد از سطح ابلاغی گندم و کلزا در استان به زیر کشت رفته است و ۱۱ هزار تن میزان بذر مورد نیاز نیز پیش‌بینی و توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ۳۵ هزار تن کود شیمیایی پیش‌بینی شده تاکنون هشت هزار تن در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه توده بارشی اخیر به لحاظ میزان بارش از نوع سیلابی نیست گفت: متوسط بارش این استان در سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون ۷۱.۶میلی‌متر است این درحالی است که این میزان در سال گذشته ۸۲.۵ میلی‌متر گزارش شده است.

علی محمدی اضافه کرد: میزان بارش در سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این میزان بارندگی در سالجاری نسبت به بلند مدت که ۲۳ میلی‌متر است بیش از ۲۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر یادآورشد: میزان بارندگی از ۲۶  تا ۲۸ آبان سالجاری در شمال استان بوشهر ۶۶ میلی‌متر و در جنوب استان ۷۲ میلی‌متر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر