شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۹۳۲
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به وجود ۵۵۰ بیمار دیالیزی در استان بوشهر گفت: برای این افراد ماهانه ۶۶۰۰ دیالیز انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، سید شریف حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حمایت از بیماران خاص تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و بسته‌های خدماتی به بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیز خونی و صفاقی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۵۵۰ نفر بیمار دیالیزی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل نارسایی کلیوی می‌توان به فشارخون، قند خون کنترل نشده، تروما ناهنجاری‌های کلیوی و یا بیماری‌های عفونی درمان‌نشده  اشاره کرد.

حسینی از انجام ماهانه بیش از شش هزار و ۶۰۰ دیالیز در استان خبر داد و بیان کرد: هزینه هر دیالیز حدود سه میلیون ریال است و هزینه یک سال دیالیز برای هر فرد ۴۳۲ میلیون ریال است که به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به نوسازی ۲۰ دستگاه دیالیز استان در سال جاری افزود: در بیمارستان‌های استان بوشهر ۱۲۰ دستگاه دیالیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جزو شش دانشگاه برتر کشور در زمینه اهدا عضو است تصریح کرد: امسال ۱۴ اهدای عضو انجام شد و بیش از ۵۰ نفر به زندگی دوباره برگشتند و سه اهدای قلب داشتیم.

حسینی با بیان اینکه دیالیز صفاقی روشی مناسب برای جایگزین کردن دیالیزی خونی است ادامه داد: بخش دیالیز صفاقی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهردر طبقه فوقانی بخش همودیالیز فاطمه زهرا (س) در فضای فیزیکی و امکانات مطلوب‌تری پس از بهسازی، تجهیز و افتتاح شد.

 وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر تنها ۳۵ نفر دیالیز صفاقی می‌شوند، گفت: با آموزشی که مسئول دیالیز صفاقی به بیمار می‌دهد این امکان فراهم می‌شود که بیمار در منزل دیالیز خود را انجام دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر