پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۹۳۵
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دل‌خوش کردن به مقام‌ها و جایگاه‌ها حماقت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در درس اخلاق در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: خداوند بر انسان‌ها احسان کرد و پیامبر خاتم(ص) را برای آنها قرار داد.

وی اضافه کرد: انسان هر چه بالاتر می‌رود گستره نگاهش هم افزایش می‌یابد. امت آخر در اوج است و خیلی از مسائل را می‌بیند و چون امت آخر است همه امت‌ها را می‌بیند و می‌تواند رصد کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه پیامبر(ص) اینقدر در عالم وجود مهم است که خداوند هم به او صلوات می‌فرستد، افزود: صلوات سرود عمومی تمام جهان عالم خلقت به غیر از عالم شهود است.

وی ادامه داد: هر چیزی که گران‌تر باشد به دست فردی امین‌تر داده می‌شود و هر چیزی که گرانتر باشد، امانت‌داری از آن هم سخت‌تر است. خداوند وحی بشری را به دست حضرت محمد(ص) داد که امانت بسیار سنگینی است. این امانت به کسی داده شده است که در امانت‌داری ایشان شکی نیست.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه برخی افراد با مقداری تحصیل خیال می‌کنند که کل دانش عالم را می‌دانند، تصریح کرد:‌ اگر کسی دلش به مقام و جایگاهی خوش باشد حماقت است.

وی با بیان اینکه همه را باید به دیده تکریم نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: نباید به کسی با نگاه تحقیر بنگریم و اگر این کار را نکنیم به خودمان ضربه زده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر