جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: خبرگزاری فارس گزارش داد که براثر حوادث در روز‌های اخیر که پس از اعلام افزایش قیمت بنزین به وقوع پیوست، حدود ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای تخریب و به آتش کشیده شدند. بر این اساس اغلب این فروشگاه‌ها در شهر‌های اطراف تهران قرار دارند؛ از جمله مارلیک (جنوب کرج)، پرند، شهریار، رباط کریم، فردیس (کرج)، ملارد، شهرقدس، ورامین و حسن‌آباد (ری). یک فروشگاه زنجیره‌ای هم در شرق تهران دچار آسیب و خسارت مالی شدیدی شد...
کد خبر: ۶۳۹۴۲
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: خبرگزاری فارس گزارش داد که براثر «اقدامات خرابکارانه آشوبگران» در روز‌های اخیر که پس از اعلام افزایش قیمت بنزین به وقوع پیوست، حدود ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای تخریب و به آتش کشیده شدند.

به گزارش فکرشهر، این خبرگزاری نوشت که به دنبال حوادث روزهای اخیر که پس از اعلام افزایش قیمت بنزین به وقوع پیوست، «حدود ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای در مناطق مختلف کشور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند بطوری که آشوبگران یا در ابتدا اجناس موجود در فروشگاه‌ها را غارت و تخلیه کرده و سپس فروشگاه را آتش زده‌اند و یا فروشگاه‌ها را با اجناس موجود بطور کامل آتش زده و تخریب کرده‌اند.»

به نوشته این رسانه، اغلب این فروشگاه‌ها آسیب‌دیده در شهر‌های اطراف تهران قرار دارند؛ از جمله مارلیک (جنوب کرج)، پرند، شهریار، رباط کریم، فردیس (کرج)، ملارد، شهرقدس، ورامین و حسن‌آباد (ری)

این خبرگزاری می گوید یک فروشگاه زنجیره‌ای هم در شرق تهران دچار آسیب و خسارت مالی شدیدی شد. همچمنین چند فروشگاه زنجیره‌ای هم در اصفهان، سرآسیاب البرز، بعثت سنندج و دولت آباد کرمانشاه تخریب و به آتش کشیده شده است.

براساس برآورد‌های اولیه خسارت مالی ناشی از تخریب به فروشگاه‌های زنجیره‌های حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است.

گفتنی است در این برآورد مالی آسیب‌های جزئی به سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور محاسبه نشده است.

این خبرگزاری پیشتر در روز شنبه یعنی در روز دوم اعتراضات به نقل از یک نهاد امنیتی گزارشی آماری از وضعیت اعتراضات را اعلام کرده بود. بر این اساس میزان تخریب‌های اعتراضات بنزینی در کشور نسبت به تجمعات دی ماه ۹۶ گسترده‌تر بود. اعتراضات و تجمعات از میان ۱۰۸۰ شهر در ۱۰۰ نقطه کشور در جمع های ۵۰ تا حداکثر ۱۵۰۰ نفره صورت گرفته بود. تعداد کل معترضان از شب جمعه روز شنبه مجموعا ۸۷۴۰۰ نفر برآورد شده که از این میزان حدود ۸۲۲۰۰ نفر مرد و ۵۲۰۰ نفر آن‌ها زن بوده اند. این خبرگزاری گفته بود آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها در دست ندارد اما در کل کشور هزار نفر بازداشت شده‌اند و فقط در یک استان، بیش از ۱۰۰ بانک و ۵۷ فروشگاه بزرگ به آتش کشیده شده و یا به غارت رفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر