پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۹۵۳
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: به‌منظور تامین سهمیه بنزین سرویس‌های عمومی، کارگروه تخصصی بررسی مشکلات بنزینی سرویس‌های مسافری در استان بوشهر تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سعید زرین‌فر در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر قیمت کالا و خدمات در استان بیان کرد: افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان بازار افزود: قیمت اجناس و خدمات به ویژه تاکسی‌ها و سرویس‌های عمومی به هیچ وجه نباید افزایش یابد و با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی بررسی مشکلات بنزینی سرویس‌های مسافری، تامین سهمیه بنزین سرویس‌های عمومی در بخش‌های گوناگون را ضروری دانست و اضافه کرد: بخشی از وسایل نقلیه در این بخش مانند آژانس‌ها و سرویس‌های مدارس یا سهمیه دریافت نمی‌کنند یا نیاز به افزایش سهمیه بنزین دارند که در این زمینه مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تامین بنزین سرویس‌های عمومی حمل و نقل مسافر روستا‌ها به شهر‌ها و سایر سرویس‌های مسافربری شخصی نیز بررسی‌های لازم در حال انجام است.

زرین‌فر گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم استان بوشهر از طریق صیادی امرار معاش می‌کنند تامین بنزین قایق‌های صیادی در اولویت برنامه‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قرار دارد.

وی از دستگاه‌های مسئول در حوزه‌ حمل و نقل خواست تا روز جمعه اول آذر آماری از تعداد خودروهای مسافربر درون شهری، سرویس‌های مدارس و شناورهای فعال تهیه کنند تا میزان سهمیه‌ها مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: بعد از تهیه آمار و تشکیل جلسه در روز شنبه، از طریق مرکز پیگیر روند  اجرایی و اختصاص سهمیه سوخت به حوزه‌های مذکور خواهیم شد.

وی گفت: برای سرویس‌های مسافری بین روستاها و شهرها نیز تدابیری خاص اندیشیده خواهد شد.

سحر خیز مدیر کل بازرسی استان بوشهر هم گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمت غیر منطقی به بهانه افزایش قیمت بنزین را نمی‌پذیریم و عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌ها مسئول در این زمینه نیز توسط بازرسی رصد می‌شود.

نیک تاج مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی استان بوشهر نیز در مورد نگرانی مردم مبنی بر کمبود گاز مایع گفت: علاوه بر خوزستان که مبدا اولیه برای تامین گاز مایع استان بود مبدا جدیدی نیز در هرمزگان در نظر گرفته شده تا نیاز استان تامین شود.

معاون دادستان بوشهر هم افزایش غیر منطقی قیمت‌ها را از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود.

عبدالهی تاکید کرد: نظارت بر بازار فقط مختص چند روز نباشد و به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر