چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۹۵۴
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: رئیس اداره مشاوره خانواده و انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با هدف ارتقای سطح آگاهی والدین در نقاط مختلف کشور گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، دهنوی در آئین گشایش مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در دشتی با اشاره به نقش خانواده در حوزه تعلیم وتربیت اظهار داشت: با توجه به آسیب هایی که دانش آموزان در سطح جامعه با آن مواجه هستند که برخی از آنها بواسطه عدم آگاهی والدین و معلمین است راه‌اندازی چنین مراکز مشاوره‌ای ضرورت آنها را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره باید نقش آموزشی داشته باشند، افزود: ارائه خدمات آموزشی به والدین و ارتقاء سطح آگاهی والدین یکی از مهمترین وظایف این مراکز است.

رئیس اداره مشاوره خانواده و انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش نقش مشاوره‌ای را یکی دیگر از اهداف این مراکز عنوان کرد و گفت: نقش سوم این مراکز خدمات مددکاری است که در کنار مشاور خدمات مددکاری انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: سامانه آنلاین در تمامی مراکز ایجاد شده به طوری که تمام فعالیت ها و مشکلات مرکز در این سامانه ثبت می شود و در تصمیم گیری ها شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد.

دهنوی بیان کرد: بهترین تبلیغ برای مراکز مشاور توانا است و از طرفی مشاوران باید سطح علمی خودشان را ارتقا بدهند.

فرماندار دشتی نیز با بیان اینکه نیروهای آموزش و پرورش افراد کارآمد هستند، گفت: در دو سال اخیر افتخارات زیادی در حوزه آموزشی، پرورشی و ورزشی کسب شده است.

نادری با بیان اینکه این مرکز یک ضرورت برای شهرستان است، افزود: شرایط امروز با گذشته متفاوت شده و شرایط کنونی کشور برای دانش آموزان تبیین شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی نیز گفت: در سال گذشته طرح نماد به صورت پایلوت در این شهرستان اجرا شده و امسال نیز در تمامی مدارس این طرح اجرا می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر