شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بارندگی‌ها در فصل پاییز نسبت به درازمدت گفت: استان بوشهر رتبه سوم کشور را در افزایش بارش باران در سال آبی امسال کسب کرده است...
کد خبر: ۶۴۰۱۳
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بارندگی‌ها در فصل پاییز نسبت به درازمدت گفت: استان بوشهر رتبه سوم کشور را در افزایش بارش باران در سال آبی امسال کسب کرده است.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، محمد حاج‌ رسولی‌ها  در دشتی با بیان اینکه بارش‌های باران در فصل پاییز تاکنون در استان بوشهر مطلوب بوده است افزود: با تشکیل ستاد مدیریت بحران در شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بارش باران به‌سمت سدها و طرح آبخیزداری هدایت شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور میزان بارش باران در فصل آبی در کشور را ۳۶ میلی‌متر دانست و گفت: این بارندگی نسبت به متوسط درازمدت ۳۰ درصد افزایش دارد.

حاج رسولی ها افزود:  میزان بارش باران در دو  ماه فصل پاییز در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش دارد

وی از ورودی مطلوب  روان‌آب ناشی از بارندگی به سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: طرح های بزرگ توسعه‌ای از جمله سدهای بزرگ استان بوشهر شامل سد باهوش، سد باغان و سد خاییز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت که یکی از موضوعات مهم مدیریت مهندسی رودخانه مند در دشتی بود که از لحاظ بستر  چالشی  برای بهره‌برداران ایجاد کرده ‌بود و پس از بازدید از این رودخانه راهکارهای لازم برای رفع مشکل اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور با اشاره به لایروبی بستر رودخانه مند دشتی افزود : مقرر شد با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال پیمانکارانی تا سه ماه آینده به‌کارگیری شوند تا مطالبات بهره‌برداران از این رودخانه محقق شود.

حاج‌رسولی‌ها با تأکید بر رفع مشکل شبکه‌های زهکشی آبیاری در استان بوشهر گفت : برای رفع چالش‌های این حوزه برنامه‌های لازم در دستور کار قرار گرفت تا براساس قول و وعده‌هایی که به کشاورزان داده شده عملیاتی شود.

معاون وزیر نیرو با اظهار اینکه استان بوشهر در اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا برای آب آشامیدنی و کشاورزی کارهای مهم و بزرگی انجام داده است افزود: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب در برخی از شهرهای استان بوشهر راه‌اندازی شده برای بهره‌برداری از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها در حل مشکلات تأمین آب برخی طرح ها  باید هماهنگی بیشتری با شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان  بوشهر انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر