پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۰۱۸
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳

فکرشهر: امام جمعه موقت اهرم گفت: صف مردم از تخریب گران و مخلان امنیت جدا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه‌های نماز این هفته اهرم با اشاره فرمان تشکیل بسیج به دستور حضرت امام خمینی( ره ) در سال ۵۹ و نام گذاری روز بسیج اظهار داشت: بسیج تمام اصول اخلاقی و ایمانی به همراه خود دارد و هم طراز اصول اساسی انقلاب اسلامی و نظام بر خاسته از آن است.

امام جمعه اهرم افزود: بسیجی همواره باید وسط میدان باشد نارفضلیت های اساسی انقلاب زنده بماند این حضوری است  که باید همیشگی و فراگیر باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین در کشور یاد آور شد: افزایش بنزین به یکباره در کشور که باعث مشکلات و نگرانی‌هایی برای عموم مردم شد نیاز است نکاتی بیان کنیم که اول بحث سهمیه‌بندی سوخت و بالا رفتن قیمت بنزین یک امر لازم بود که همه کارشناسان و اقتصاددانان و عموم مردم به آن اذعان داشتند.

صفری با بیان اینکه قیمت سوخت در کشور ما نسبت به همه کشورهای جهان ارزان‌تر است خاطرنشان کرد: طرح افزایش قیمت بنزین به صورت صحیح در کشور انجام می‌شد اما اجرای این طرح نیاز به مقدمات داشت که دولت می توانست از ابتدای تشکیل شروع به کارش به صورت پلکانی  مثلا سالی ۲۵۰ تومان افزایش دهد که در آن صورت هیچ فشاری متوجه مردم نبود که اگر به آن صورت اجرا می‌شد حوادث اخیر  روی نمی‌داد کما اینکه قبلا هم افزایش قیمت بنزین به صورت پلکانی داشتیم که شاهد این تنش‌ها نبودیم.

امام جمعه موقت اهرم ادامه داد: یک بخش از تمهیدات لازم که باید تدبیر می شد و قبل از گرانی بنزین اجرا می‌شد اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و نخبگان جامعه بود که در این صورت نه تنها مردم در جریان امر قرار می گرفتند بلکه به استقبال می‌آمدند که متاسفانه یک شب قبل وزیر اعلام داشتند این یک شائبه است مردم خاطرشان جمع باشد بحث گرانی بنزین نیاز به مقدماتی و اجرای اموری دارد که که نباید یکباره به جامعه شوک وارد کرد و عدم شفاف‌سازی و عدم صداقت با مردم یک بی‌تدبیری است که دولت انجام داد و باعث این اتفاقات شد.

وی افزود: مردم با طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت‌بنزین مشکلی ندارند هرچند در مورد نحوه اطلاع رسانی و شیوه اجرا اعتراض دارند.

امام جمعه موقت اهرم  ادامه داد: باید هوشیار باشیم که شرایط کنونی با سال ۸۸ و ۹۶ بسیار متفاوت است همانگونه که بارها مقام معظم رهبری هشدار دادند که مراقب فتنه و آشوب دشمن باشید  آنها برای سال ۹۸ برنامه ریزی کردند.

وی گفت: مردم که زیر فشار گرانی نسبت به اثرات تورمی اجرای سهمیه بندی در موقع نا مناسب آن نگران بودند، این بحق بود و حسابشان با آشوب گران جدا است.

امام جمعه موقت اهرم ادامه داد: کسانی که هدفشان به هم ریختن و تخریب نا امنی و رفاه مردم بود مخالف اسلام و ایرانند و با اصل موجودیت اسلام و انقلاب اسلامی دعوا دارند. به طور قطع صف مردم با آنها جداست دشمن می‌خواهد با پنهان شدن در پشت مطالبات بحق مردم فشار حداکثری  و شکست خارج به داخل وارد کند.

وی افزود: قیام مردم غیور و ولایی سراسر کشور برای لبیک به ندای مقام معظم رهبری و حمایت از امنیت و اقتدار بار دیگر نقشه‌های شوم دشمن دشمنان داخلی و خارجی نقش بر  آب کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر