جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۱۱۳
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اگر می‎بینیم دشمن روی اعتراض‌های منطقی مردم موج‌سواری می‌‎کند نشان دهنده‎ این است که از راه اقتصادی قادر به از پای درآوردن ملت ایران نیستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: دشمن با فشار حداکثری نه تنها موفق نشد اقتصاد ایران را به زانو درآورد بلکه دریچه‎ای نیز باز کرده تا توجه بیشتری به ظرفیت‎های داخلی داشته باشیم.

وی بیان کرد: ناکامی دشمن در جنگ اقتصادی به معنی نبود موانع و مشکلات فراروی حوزه اقتصادی نیست بلکه در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که باید با نگاه تسهیل‌گری نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

گراوند ادامه داد: اکنون راه مقابله با تحریم‎ها رونق بخشی به تولید است و نباید بگذاریم رکود بر واحدهای تولیدی کشور حکم‌فرما شود.

وی افزود: در بحث تسهیلات رونق تولید و تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز بانک‌‎ها باید با نگاه حمایت از بخش خصوصی سرعت بخشی لازم را در بخش پرداخت تسهیلات داشته باشند.

گراوند تاکید کرد: در سطح شهرستان‎ها نیز فرمانداری‎ها باید با برگزاری نشست با مدیران دستگاه‎ها، بانک‎ها و متقاضیان دریافت تسهیلات مسائل و مشکلات را به صورت موردی پیگیری و گزارش هفتگی آن را به مدیریت ارشد استان اعلام کنند.

استاندار بوشهر گفت: در حوزه شیلات و گلخانه ظرفیت بسیار خوبی در این استان وجود دارد که بانک‎ها باید به پرداخت تسهیلات در این حوزه‎‌ها اهتمام جدی‎تری داشته باشند.

وی بیان کرد: در ارتباط با ساماندهی واحدهای صنفی آلاینده نیز بانک‎ها می‎توانند با پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی این مهم را محقق کنند.

گراوند یادآور شد: بازدیدهای نوبتی از پروژه استان بوشهر بویژه در حوزه راه و سدها در دستور کار قرار دارد ولی با این حال مدیران ذیربط نیز باید گزارش‌دهی مستمر به مدیریت استان داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر