پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۱۱۴
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۲۱۴ خانواده زندانی در استان بوشهر مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی صبح یکشنبه در نشست با مدیر کل سازمان زندان‌های استان بوشهر اظهار داشت: در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌هایی که سرپرست آنها در زندان است، از وظایف و برنامه های کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون ۲۱۴ خانوار زندانی نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: این تعداد خانوار در طول سال خدمات مختلفی از سوی این نهاد دریافت می کنند.

لطفی ارائه خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی و دیگر ملزومات ضروری را از جمله خدمات ارائه شده به خانواده‌های زندانی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن ارائه کمک‌های حمایتی، فراهم کردن زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به خانوارهای زندانیان نیازمند و زندانیان آزاده شده بر اساس ضوابط را ازجمله خدماتی خواند که به زندانیان جرایم غیر عمد ارائه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ساخت و یا خرید مسکن و پرداخت ودیعه و اجاره مسکن برای خانواده‌های زندانیان دارای محکومیت طولانی را یکی دیگر از خدمات این نهاد دانست و گفت: سال گذشته به تعدادی از این خانواده ها هزینه اجاره و یا ودیعه مسکن پرداخت شده است.

لطفی ارائه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی،ازدواج، اشتغال، حقوقی توسط مشاوران مجرب در کمیته امداد و در موارد لزوم معرفی به کلینیک‌های تخصصی مشاوره طرف قرارداد با این نهاد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، اردوهای زیارتی و سایر اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر