پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۴۴
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: فرماندار کنگان گفت: تشکیل مجمع خیرین امر ازدواج و همچنین کارگروه مشاوره ازدواج و قبل از ازدواج در شهرستان در دستور کار ادارات به ویژه بهزیستی و کمیته امداد باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سیدعلی پاک نژاد در جلسه ازدواج آسان شهرستان کنگان با بیان اینکه ازدواج موجب رشد و تعالی شخصیت می‌شود اظهار داشت: ازدواج باعث می‌شود فرد در قبال فرد دیگر احساس مسئولیت کرده و با تشکیل خانواده این احساس مسؤولیت خود را بیشتر کند.

فرماندار کنگان با اشاره به اینکه ازدواج موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود افزود: بیشتر آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه به دلیل اینکه ازدواج‌ها در سنین بالا رفته است و باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم‌کنیم و همچنین لازم است آسیب‌شناسی شود که چرا ازدواج‌ها به سنین بالا رفته است.

پاک‌نژاد ادامه داد: ستاد ازدواج آسان زمینه‌ساز ازدواج در شهرستان باشد و تا برنامه‌های ازدواج به بهترین شکل برگزار شود و بتوانیم با برگزاری این برنامه‌ها زمینه‌ ازدواج آسان را فراهیم کنیم.

رئیس ستاد ازدواج آسان شهرستان کنگان مطرح کرد: تشکیل مجمع خیرین امر ازدواج و همچنین کارگروه مشاوره ازدواج و قبل از ازدواج در شهرستان در دستور کار ادارات به ویژه بهزیستی و کمیته امداد باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم کارگروه ازدواج‌ دانشجویان را تشکیل دهیم و زمینه ازدواج آسان را برای دانشجویان فراهم کنیم و دانشگاه‌های موجود در شهرستان نیز می‌توانند در این کارگروه شرکت کنند.

فرماندار کنگان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های شهرستان به ویژه شرکت‌های مستقر در منطقه و مساجد گفت: مساجد می‌توانند در کمک به فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان موثر باشند.

پاک‌نژاد گفت: در بحث ازدواج می‌توان از تسهیلات بانکی استفاده کرد و مشکلات افرادی که به وام نیاز دارند را رفع کرد و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه می‌تواند در رفع مشکلات ازدواج موثر باشد.

فرماندار کنگان با اشاره به اهمیت جهیزیه بیان کرد: برای اهدای جهیزیه افراد واجد شرایط از جمله بومی بودن و نیازمند بودن شناسایی شوند و در اولویت قرار بگیرند تا حق کسی ضایع نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر