پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۴۶
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: تولید گیاهان دارویی در بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، کبری توکلی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: در راستای توانمندسازی فعالان حوزه کشاورزی در شهرستان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تقویت کشاورزان کارگاه‌های مختلفی در برنامه داریم امروز کارگاه آموزشی کشت و بازاریابی گیاهان دارویی برای صندوق خرد زنان روستایی در دهستان انگالی از توابع شهرستان بوشهر برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر افزود: در این کارگاه آموزشی در مورد شناسایی و معرفی گیاهان دارویی منطقه، خصوصیات رشدی، نحوه برداشت، نحوه تکثیر و خصوصیات و ارزش دارویی گیاهان شناسایی شده توضیحات لازم ارائه شد.

توکلی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در استان و فعالیت چشمگیر زنان روستایی در زمینه جمع آوری گیاهان دارویی می توان با برگزاری این کارگاه های آموزشی برای زنان روستای در ایجاد اشتغال و درآمد زنان خانوار موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضای مردمی در جهت استفاده از گیاهان دارویی و عنوان مکمل های درمانی در حوزه سلامت واحدهای عطاری و فروش گیاهان دارویی به عنوان مراکز مشاوره و عرضه گیاهان دارویی می توانند خدمات شایانی در عرصه طب سنتی ارائه نمایند و چنین دوره های آموزشی می تواند با ارتقا سطح آگاهی کاربران گیاهان دارویی باعث عملی شدن و به روز شدن این خدمات شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی و توانمند سازی فراگیران در زمینه کاربردی گیاهان دارویی با دیدگاه طب سنتی بیان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر