جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۵۹
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: صنایع بزرگ استان بوشهر به ریشه‌کنی فقر کمک کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی در نشست با مدیر کارخانه سیمان دشتستان اظهار داشت: صنایع و شرکت‌های بزرگ نقش و وظایف مهمی در حوزه مسئولیت اجتماعی برای رفع فقر و محرومیت دارند.

وی اضافه کرد: شرکت ها و صنایع بزرگ در استان بوشهر می توانند با استفاده از ظرفیت خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به ریشه کنی فقر در استان کم شایانی کنند.

 مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: در کنار توجه به معیشت و اجرای برنامه های توانمندسازی خانواده های تحت حمایت، یکی از مهمترین دغدغه های این نهاد تامین مسکن مناسب برای مددجویان است.

وی با بیان اینکه داشتن مسکن و سرپناه مناسب یکی از نیازهای اولیه مددجویان کمیته امداد است گفت: نهاد خانواده در مکانی به نام مسکن معنا پیدا می کند و با وجود مسکن مناسب بسیاری از مشکلات خانواده ها در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برطرف می شود.

لطفی با اشاره به برنامه های ساخت مسکن برای همه مددجویان فاقد مسکن مناسب گفت: در این راستا با مشارکت سپاه پاسداران، استانداری بوشهر، کمیته امداد و مشارکت خیران طرح های متنوعی در قالب بهسازی، ساخت و خرید واحدهای مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن انجام می شود.

وی با تاکید بر اجرای نهضت مسکن سازی ویژه مددجویان اظهار داشت: در این راستا بیش از ۳ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در حال ساخت است که بخشی از آنها امسال تحویل می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تا دو سال دیگر تمام مددجویان بی سرپناه صاحب مسکن می‌شوند از ساخت مسکن ویژه ایتام تحت حمایت در استان خبر داد و گفت:با مشارکت قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی دانشگاه افسری امام حسین (ع) ساخت ۷۲ واحد مسکن در قالب طرح احداث مسکن بام مهر به نیت ۷۲ تن شهدای کربلا شروع شده است و قرار است تا پایان سال جاری به جامعه هدف تحویل گردد.

لطفی تصریح کرد: در این طرح، بخشی از منابع ساخت منازل مددجویی توسط کمیته امداد، بخشی از سوی کمک خیران و احداث مسکن توسط یک تیم ۲۴۰ نفره از قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی دانشگاه افسری امام حسین(ع) همراه با تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین سپاه انجام می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر