پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۶۲
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی‌گفت: با تلاش مرزبانان نیروی انتظامی در هشت ماه گذشته ۶۲ تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان بوشهر به نقل از سردار قاسم رضایی اعلام کرد: با انجام اقدام‌های عملیاتی کشفیات سوخت در مقایسه با سال گذشته در حوزه دریا و خشکی ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در حوزه سوخت براثر ناآگاهی برخی لنج‌داران با اضافه ظرفیت سوخت در مخازن باعث قاچاق سوخت شده که به طور قطع باکسانی که زمینه قاچاق را فراهم می‌کنند برخورد می‌شود.

رضایی تاکید کرد: مرزبانی حامی صیادان و شناورهای تجاری است و زمینه تجارت صحیح در مرزهای کشور باید آماده و مرزبانان بعنوان تامین امنیت آنان از صیادان و تجار حمایت می‌کند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی یادآورشد: با اقدام‌های هدفمند مرزبانی در اقصی نقاط مرزهای کشور در دریا و خشکی در مبارزه با قاچاق تاثیر مطلوبی در رونق تولید و خارج نشدن کالاهای هدف مانند گوشت، برنج، پوشاک و سایر نیازهای مردم داشته است.

رضایی اضافه کرد: باتوجه به شعار سال رونق تولید، مرزبانی با رصد و اشرافیت اطلاعاتی و تشدید مقابله با قاچاق، راه‌اندازی قرارگاه مقداد اقدام‌های موثری در حوزه مبارزه با قاچاق انجام داده است.

وی ادامه داد: نیروی مرزبانی با ارتقای تعامل با کشورهای همسایه و توافق با کشورهای امارات متحده عربی، قطر و عمان تاثیر بسیار زیادی در مقابله با قاچاق هدفمند و توقیف شناورهای تحت تعقیب صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: یکی از برنامه‌های مرزبانی نشست و تعامل با شرکت‌های دانش بنیان بود که تولید و نوآوری‌های مفید و خوبی در کشور داشت و با انعقاد تفاهم‌نامه با این شرکت‌های تاثیرگذار در کشور مقرر شد که صندوق دانش بنیان، پشتیبانی از تجهیزات مرزبانی را عده‌دار شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به وسعت مرزهای کشور در حوزه خشکی و دریا اقدام‌های موثری در زمینه تجهیز امکانات به خصوص شناوری صورت گرفته است و با مذاکراتی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفت قرار شد در موضوع تجهیز امکانات شناوری و مرزی که در حوزه مبارزه با قاچاق تاثیرگذار است اقدام‌های موثری انجام شود.

رضایی افزود: مرزبانی با همکاری مرزنشینان و لنج‌داران در مبارزه با قاچاق فعالیت‌های مطلوبی انجام داده و با ارتقای این تعامل سازنده شاهد کاهش قاچاق در مبادی مرزی هستیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: دریابانی جزو ماموریت‌های مرزبانی است و با توجه به وسعت مرزهای دریایی وجود شناورهای پیشرفته، حوضچه و اسکله های استاندارد برای اقدام به موقع این نیرو ضروری است و تلاش می‌شود باهمکاری سایر مسوولان در نیمه اول سال ۹۹ شاهد تزریق تجههیزات خوبی در حوزه مرزی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر