چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۰۸
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: باید با برنامه‌های مختلف، آمادگی مقابل زلزله در شهرستان کنگان افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی با هدف ارتقاء دانش و آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث طبیعی همزمان با سراسر کشور در آموزشگاه ۲۲ بهمر روستای پرک شهرستان کنگان برگزار شد.

سید علی پاک نژاد فرماندار کنگان در این برنامه اظهار داشت: آموزش و آمادگی در برابر حوادث طبیعی باید به صورت مستمر وجود داشته باشد تا افراد در هنگام بروز حادثه ابتکار عمل را در دست داشته باشند.

رئیس ستاد بحران شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مانور ارتقای آمادگی در مقابله با حوادث است.

وی ادامه داد: مانور زلزله باعث کاهش تلفات در هنگام وقوع زلزله است.

پاک نژاد در پایان از همه نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی، آموزش و پرورش، هلال احمر، بهداشت، آتش نشانی و همه کسانی که در این مانور برنامه ریزی کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، در این آیین با به صدا درآمدن آژیر خطر، دانش‌آموزان عملیات پناهگیری را انجام دادند.

پس از چند لحظه و پس از رفع موقعیت خطر، دانش‌آموزان به ارزیابی میزان خسارت و صدمات وارده به محل پرداختند و با حرکت آمبولانس‌ها و آتش‌نشانی، کمک به مصدومین نیز با سرعت انجام گرفت.

در این هنگام، گروه امدادرسان به یاری مصدومین رفتند و به مداوای آنها پرداختند؛ محل آسیب دیده مشخص شده و کار امدادرسانی نیز با سرعت و دقت انجام گرفت.

افراد آسیب دیده با کمک پزشک و کادر درمانی به مراکز مشخص شده برای مداوا هدایت شدند، برخی از مصدومین نیز به دلیل صدمات بسیار زیاد به مراکز درمانی شهر ارجاع داده شدند و افراد فوت شده در حادثه نیز با خودروهای ویژه به بیمارستان برای سیر مراحل خود فرستاده شدند.

در همین هنگام خودروهای آتش‌نشانی با نواختن آژیر به مراکزی که با آتش خسارت دیده بودند شتافتند و به اطفاء حریق پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر