پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۲۹
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳

فکرشهر: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تدریس 6 رشته تحصیلی دفاع مقدس در دانشگاه به تصویب رسید و اکنون تدریس برخی از آن‌ها در دانشگاه‌ها آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و شماری از پیشکسوتان نیروهای مسلح، 8 نمایش رادیویی حوزه دفاع مقدس و یک آهنگ با موضوع شهدای غواص در بوشهر رونمایی شد.

نمایش‌های«یادت باشد»، «پرواز روی خاک»، «مقاومت تا بی‌نهایت» «برجک عشق»، «خاک سبز»، «کارخانه بستنی»، زندگینامه‌های سردار شهید «علیرضا ماهینی» و شهید جاویدالاثر «مجید بشکوه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شاهین بهرام‌نژاد و یک آهنگ «رها در بند» با صدای ساسان نوذری با موضوع شهدای غواص از جمله  محصولاتی است که از آن رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در این آیین با بیان اینکه این آثار با تلاش هنرمندان استان بوشهر تولید شده است اظهار داشت: ثبت خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا از سال‌ها پیش پیگیری شده و همچنان این کار بر بسترهای گوناگون مانند فضای مجازی ادامه دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم با تاکید بر راه‌اندازی موزه دفاع مقدس افزود: در راستای تحقق این مهم  زمین محل ساخت موزه دفاع مقدس استان بوشهر در آذر تعیین می‌شود.

سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر با بیان اینکه بوشهر تنها مرکز استان در کشور است که هنوز طرحی برای موزه دفاع مقدس نداردخاطر نشان کرد: نداشتن زمین بهانه خوبی نیست و با  مذاکرات  انجام شده تا پایان آذر زمینی برای ساخت  این موزه تعیین  می‌شود.

وی با بیان اینکه به مشکل تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها برطرف شد افزود: در این زمینه  6 رشته تحصیلی دفاع مقدس در دانشگاه به تصویب رسید و فعالیت برخی از آن‌ها در مراکز آموزش عالی آغاز شده است.

وی،  با حمایت از تدریس پیشکشوتان در مدارس تصریح کرد: آموزش کودکان ضمن اینکه تخصصی است زبان خاص خود را می‌طلبد که  بهتر است معلمان باسابقه‌ای که دفاع مقدس را از زبان پیشکسوتان فراگرفته‌اند به دانش‌آموزان ارائه دهند.

سردار کارگر  دفاع مقدس را کلید وحدت در کشور دانست و گفت: در این راستا کمتر حوزه‌ای مانند آن می‌تواند یافت که ادیان و مذاهب و گرایش‌های گوناگون در خود داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر