جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۴۱
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت:درآمد این استان در سال ۹۸، سه هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان بوده که در مجموع سبب ایجاد پروژه های شاخص شده است.

 به گزارش فکرشهر، علی درویشی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان بوشهر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: بر اساس آخرین برآورده های آماری از جمعیت یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر استان بوشهر، نرخ بیکاری جمعیت استان در فصل تابستان، ۱۰.۴ درصد بوده است.

وی افزود: مشارکت اقتصادی در این مدت ، ۳۶.۶ درصد اعلام شده است و ۱۱ درصد در بخش اشتغال در بخش کشاورزی ، ۲۴.۶ در بخش صنعت و ۶۴.۴ درصد در بخش خدمات عنوان شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر تصریح کرد: نقش استان در جی تی پی کشور غیر قابل انکار است و این سهم ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده که سهم ۵۲ دهم درصدی کشور ا به خود اختصاص داده است.

درویشی گفت: استان بوشهر در مجموع در تولید ۸.۶۸ درصد نفت کشور ، ۷۳.۱۸ درصد گاز و در مجموع با کسب درآمد ۶.۹ میلیارد دلاری کشور در نفت و گاز سهیم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر ادامه داد: در این شرایط موفق شدیم ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت افتتاح شود و تلاش می کنیم که این روند  افتتاح پروژه ها تا دهه فجر ادامه داشته باشد.

درویشی عنوان کرد: اجرای هفت پروژه سد سازی، فعال بودن پروژه راه آهن شیراز- بوشهر، ارتقا سرانه ورزشی، احداث ۱۳۶ کیلومتر بزرگراه و ۲۵۷ کیلومتر راه اصلی ، توسعه گردشگری و بوم گردی و افزایش ۳۰۰ تخت به هتلینگ و ۳۲ واحد بوم گردی از جمله پروژه های مهم استان بوشهر به شمار می رود.

وی گفت: در سفر اول رئیس جمهوری ۱۶ ‍‍ مصوبه با ۶۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که تا یک ماه پیش ۶۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. 

رپیس سازمان برنامه و بودجه  استان بوشهر با بیان اینکه مجتمع فرهنگی عسلویه پیشرفت خوبی ندارد گفت: تا هفته دولت سال اینده، پروژه راه خارجی عسلویه به بوشهر از ۱۷ کیلومتر به ۵۲ کیلومتر تکمیل می شود که تاکنون ۱۲۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی برای اجرای این پروژه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد:در سفر دور دوم هیات دولت به استان  بوشهر در سال ۹۷، ۶۰ مصوبه با ۱۷۰۷ میلیارد  تومان و ۳۰۶ میلیارد تومان و در مجموع ۲ هزار و ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

درویشی یادآورشد: در همین راستا ۸۳۵ میلیارد تومان در سال جاری پرداخت شده و مابقی۸۷۲ میلیارد تومان برای سال ۹۹ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پیش تامین اعتبار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر