پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خارگ، با شهروندان
فکرشهر: اقدامات زیست محیطی شورا/ عدم استقبال صیادان خارگ برای دریافت تسهیلات و کارت ملوانی
کد خبر: ۶۴۳۵۷
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: نشست هم اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خارگ، با شهروندان خارگی در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، در این نشست که با حضور شهروندان، برخی فعالین اجتماعی و خبرنگاران همراه بود، مشکلاتی نظیر پروژه های عمرانی، عدم آسفالت برخی کوچه ها، نوسازی مدارس، وجود مشکلات در زمینه صید و صیادی، میراث تاریخی و فرهنگی، گرانی اجناس، عدم نظارت بر برخی پروژه های سطح شهر، طرح جامع، طرح امنیتی کارت های بومی نشین، اورژانس هوایی و ۱۱۵ جاده ای، عدم ارائه خدمات عملیات عمومی، فضای سبز شهری، روشنایی و ... مطرح شد و پس از عنوان انتقادات و پیشنهادات شهروندان، رییس شورا در کنار دیگر اعضای شورا و شهردار خارگ، ضمن شنیدن انتقادات، بیشتر سوالات مطرح شده را پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار «فکرشهر» از محل نشست، رییس شورای اسلامی خارگ گفت: طبق درخواست اعضای شورا به منظور دریافت بی واسطه پیشنهادات، انتقادات و مشکلات مردم شهر، جلسات هم اندیشی و پرسش و پاسخ مردم و مسوولین پیش بینی شد؛ در خدمت مردم خوب و شریف خارگ هستیم تا بتوانیم با همفکری و کمک یکدیگر گوشه ای از مشکلات شهر را کم کرده و به سمت توسعه شهر حرکت نماییم.

عدم استقبال صیادان خارگ برای دریافت تسهیلات و کارت ملوانی

بهروز خواجه در حوزه بحث صید و صیادی گفت: از دغدغه های اصلی صیادان می توان به نوسازی ادوات صید و موتور قایق ها اشاره کرد که برای تسریع در حل این مشکلات با پیگیری های مستمر توسط شورای شهر، توانستیم به عنوان اولین شهر در استان، معاون تسهیلات و صندوق کارآفرینی امید را به خارگ دعوت کنیم که در نهایت منجر به کوتاه شدن سلسله مراتب اداری برای دریافت وام صندوق فوق شد، کوتاهی های صورت گرفته از طرف صیادان و عدم تشکیل به موقع پرونده ها برای دریافت وام، دلیل اصلی به ثمر ننشستن این طرح شد و افراد کمی استقبال کردند.

وی ادامه داد: مجددا در زمینه صیادی، برای کمک به اخذ کارت های ملوانی صیادان در خارگ، موسسه ای به جامعه صیادی معرفی شد تا با نام نویسی و مشارکت در این کلاس ها بتوان به شکل راحت تری کارت ملوانی را دریافت کرد که متاسفانه با وجود این که تعداد زیادی کارت فوق را نداشته اند، اما برای شرکت در این کلاس ها نام نویسی نکردند.

سازمان حمل و نقل از استان ها نظرخواهی کرده ولی استانداری بوشهر به شهرداری خارگ اطلاع نداده بود

خواجه در ارتباط با سازمان حمل و نقل دریایی نیز گفت: از طرف وزارت کشور، اساسنامه سازمان حمل و نقل تغییر کرده است؛ پس از بررسی مجدد دستورالعمل توسط اعضای شورا و ارائه مصوبه جدید عنوان شد این سازمان صرفا در محدوده حریم شهر قابل به تردد بوده و محدودیت هایی برای تردد وجود دارد.

رییس شورای اسلامی خارگ ادامه داد: با پیگیری این شورا از طریق سازمان حمل و نقل شهرداری ها در تهران مشخص شد،  پس از ابلاغ اساس نامه فوق به شهرداری ها، سازمان حمل و نقل از استان ها و شهرداری هایی که با این موضوع مرتبط  هستند، نظرخواهی کرده اما متاسفانه از طرف استانداری بوشهر به شهرداری خارگ اطلاع رسانی نشده است؛ با این حال مقرر شد، معاون عمرانی وزیر کشور پس از مکاتبه با وزیر کشور مجوزهای لازمه برای رفع محدودیت ها در زمینه تردد را دریافت کنند به شرط این که شهرداری خارگ موافقت شهرداری های بوشهر و گناوه را به عنوان شهر مقصد بگیرد.

اقدامات زیست محیطی شورا

خواجه در ارتباط با بحث محیط زیست عنوان کرد: در خصوص محیط زیست اقداماتی صورت گرفته است.

وی گفت: در این دوره به دلیل وجود حساسیت های زیست محیطی و آلودگی های نفتی که اخیرا اتفاق افتاد، با مدیر کل محیط زیست استان جلسه ای برگزار شد و موضوعاتی را عرض کردیم، خروجی پیگیری ها مشخص کرد که از نظر شدت آلایندگی در شاخص آلایندگی شهرها، خارگ را به عنوان شدت آلایندگی ۴ لحاظ کردند؛ همچنین در خصوص صیدهای غیر مجاز در حوزه صیادی، اقدامات موثری صورت گرفته است.

در ابلاغیه جدید در حوزه تردد، تغییرات خوبی ایجاد خواهند کرد

خواجه در ادامه جلسه، از مسائل و مشکلات پیرامون آموزش و پرورش نیز گفت و اظهارداشت: در حوزه آموزش و پرورش اقدامات خوبی صورت گرفت. معلمان و نیروهای جذب شده اکثرا قبل از جذب به روش های مختلفی در حال تدریس بوده و تجربه کافی را داشته اند و با پیگیری ها و صحبت های که با اولیا و شخص دانش آموزان داشتم، مشخص شد اکثرا از معلمان جدید رضایت دارند.

رییس شورای اسلامی خارگ درباره کارت تردد و طرح امنیتی نیز گفت: در ابلاغیه جدید طرح امنیتی کارت شهروندی تغییرات خوبی ایجاد خواهند کرد. در این باره اقدامات موثری صورت گرفته و هم اکنون طرح امنیتی جدید ابلاغ شده است که می بایست اجرا و عملیاتی شود.

وی گفت: در حال حاضر برای تهیه کارت خام شهروندی مشکلاتی وجود دارد، اخیرا کارت هایی خریداری شده که بعدا مشخص شد کیفیت لازم را نداشته و در مدت کوتاهی نوشته ها کمرنگ و بی کیفیت می‌شوند.

بهروز خواجه، در خصوص نورپردازی و روشنایی های سطح شهر نیز قول داد تا انتهای سال تحولی ایجاد شود و افزود: ایده های خوبی برای بیشتر شدن جلوه های بصری در دست اجرا داریم که خیابان طالقانی و دسترسی در دستور کار قرار دارند.

وی، برخی اقدامات انجام شده در حوزه مواد مخدر و کشفیات را نیز مطرح کرد و اظهارداشت: اخیرا در زمینه کشف مواد مخدر، برخوردهای بازدارنده و قانونی بسیار مطلوبی در خارگ صورت گرفته و می توان گفت در حال حاضر شکایات کمتری در این خصوص به گوش می رسد.

خواجه از عملکرد بسیار خوب و سختگیرانه دادگاه و نیروی انتظامی خارگ در زمنیه مواد مخدر ـ آقایان حاجب فرد، رئیس دادگستری و موسوی فرمانده نیروی انتظامی ـ تشکر و قدردانی کرد.

نصب سامانه شفافیت در شهرداری

یوسف وطن‌دوست دیگر عضو شورا نیز گفت: سامانه شفافیت را در شهرداری نصب کرده‌ایم که تمام معاملات، مناقصات و پروژه‌ها را بعد از راه‌اندازی نشان می دهد و مردم از همه اقدامات شهرداری اطلاع پیدا می‌کنند.

وی افزود: قرارداد نانوایی شماره دو در مدت ۱۰ روز آینده فسخ می‌شود و با پیمانکار جدید شروع به‌ کار می‌کند.

وطن‌دوست در مورد روشنایی اطراف فرودگاه شهدای جزیره خارگ نیز، گفت: با مسوولین مدیریت عملیات عمومی در حال رایزنی هستیم و پیشنهاداتی هم داده‌ایم که امیدواریم تا آخر امسال به اتمام برسد.

وطن دوست گفت: برای حل مشکل آبفا و استقرار آن در جزیره خارگ، به درب های بسته زیادی برخوردیم که همچنان امیدواریم بتوانیم با تلاش و همکاری همه مسوولین امر، این مشکل را مرتفع سازیم.

در ادامه این نشست، مهدی بخشی، عضو دیگر شورای شهر خارگ نیز، با قدردانی از نگاه خاص و ویژه استاندار به مشکلات جزیره خارگ، اظهار داشت: باور ما بر این است که مردم جزیره خارگ که از دیرباز با مشکلات بسیاری دست به گریبان بوده‌اند، لایق بهترین‌ها هستند و با تکیه بر این باور، رسالت و هدف بنیادی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ بر مدیریت مطلوب توسعه‌ شهری و ارائه‌ خدمات کیفی به شهروندان قرار داده شده است که تحقق این هدف در گرو اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی است.

وی ابراز داشت: مجموعه شهرداری و شورا همواره سعی داشته تا با برنامه‌ریزی مدون در این راستا گام بردارد. پیش نیازی که دستیابی به این مهم را به شکل مناسبی تحقق می‌بخشد، تخصیص و تامین اعتبارات استانی جهت انجام پروژه‌های عمرانی است که امید داریم رویکرد استاندار در کنار برنامه‌ریزی مجموعه شهرداری و شورا سبب تسریع در خدمت‌رسانی به شهروندان فهیم خارگ و رضایت آن‌ها شود.

بخشی اضافه کرد: در آینده نزدیک، مجموعه شورای شهر نشستی با مسوولین فرودگاه خارگ در ارتباط با ایجاد روشنایی اطراف باند فرود خواهیم داشت که امیدواریم بتوانیم موافقت مسوولین امر را نسبت به این مهم بگیریم.

دو پروژه شاخصی که پس از 50 سال در خارگ احداث شده

عبدالحمید صفایی ـ شهردار خارگ ـ نیز اظهار داشت: در این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری، پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت که شاید برای اولین بار در تاریخ شهرداری خارگ بوده است که از این جمله می‌توان به دو پروژه شاخص احداث ساختمان آتش‌نشانی و احداث ساختمان مدیریت بحران (انبار آذوقه) اشاره کرد که همواره به عنوان مطالبه و نیاز اساسی مردم خارگ قلمداد شده‌ اما پس از گذشت پنجاه سال هیچ‌گاه به سرانجام نرسیده بودند.

شهردار خارگ افزود: به وضوح مشخص است که با توجه به تورم حاکم بر اقتصاد جامعه و چندبرابر شدن هزینه‌ها پیگیری مستمر پروژه‌های عمرانی امری بسیار دشوار است، اما با این وجود این دو پروژه شاخص هم‌اکنون روند بسیار مثبت و مناسبی را طی می‌کنند که امیدواریم در اسرع وقت به اتمام برسد و بتوانیم در دهه فجر این دو پروژه را افتتاح کنیم و در خدمت مردم عزیز خارگ قرار گیرند.

وی در مورد توجه به اهمیت مقوله نظم و انضباط در مجموعه شهرداری، گفت:  باور مجموعه شورا و شهرداری در ابتدای امر و تاکنون بر این بوده که در سایه فضای همدلی، نظم و انضباط در مجموعه شهرداری خدمت به شهروندان جزیره می‌تواند به شکلی شایسته و مناسب صورت پذیرد.

صفایی اضافه کرد: در این راستا با مدیریت هدفمند و حمایت شورای شهر سعی بر این بوده تا شوق و انگیزه خدمت پرسنل خدوم شهرداری خارگ را برانگیزیم که خدا را شکر امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که این امر به‌خوبی محقق شده ‌است و پرسنل شهرداری خارگ با انگیزه‌ ای مضاعف خدمتگزار شهر خود و هم‌ شهریان‌شان هستند.

شهردار خارگ با قدردانی از نگاه خاص و ویژه استاندار به مشکلات جزیره خارگ، بیان کرد: باور ما بر این است که مردم جزیره خارگ که از دیرباز با مشکلات بسیاری دست به گریبان بوده‌اند، لایق بهترین‌ها هستند و با تکیه بر این باور، رسالت و هدف بنیادی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ بر مدیریت مطلوب توسعه‌ شهری و ارائه‌ خدمات کیفی به شهروندان قرار داده شده است که تحقق این هدف در گرو اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر